Avatar billede thomas_b Nybegynder
10. april 2005 - 09:40 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Jeg har windows xp, min server fungere ikke !

Den viser ikke noget, men når jeg prøver at bruge den. tænker den og tænker den g tænker...!

Er der nogle der ved hvordan man laver den, så jeg skal bruge min server igen ?

Med Venlig Hilsen
Thomas
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 09:44 #1
snakker vi IIS ?
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2005 - 09:51 #2
det må han gøre, det er det eneste der minder om en server i XP
Avatar billede thomas_b Nybegynder
10. april 2005 - 09:54 #3
Yes.. Det er IIS
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 09:56 #4
okay, har du forsøgt at genstarte tjenesten gennem dospromt med "iis reset" søg selvfølgelig for at dræbe programmer som skype og andet lignede der bruger og optager port 80 !:)
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 09:56 #5
iisreset <- even
Avatar billede thomas_b Nybegynder
10. april 2005 - 09:57 #6
jeg har skype på min PC
Avatar billede thomas_b Nybegynder
10. april 2005 - 09:58 #7
Jeg har genstartet min server fra: %SystemRoot%\System32\inetsrv\iis.msc
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 10:00 #8
luk skype, gå til dospromt gennem kør og skriv -> "cmd" -> skriv derefter "iisreset"
Avatar billede thomas_b Nybegynder
10. april 2005 - 10:03 #9
der sker stadig ikke noget...!
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 10:04 #10
har du mulighed for gennem msn at give mig adgang til fjernstyring ?
Avatar billede thomas_b Nybegynder
10. april 2005 - 10:04 #11
nope...
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 10:07 #12
gå ind i administration i kontrolpanel... find din iis server.... fold localhost ud og websteder ... marker så standardwebsted og se på de iconer om den står på "play" "stop" eller "pause"

hvad skete der ved en IIS reset ?
Avatar billede thomas_b Nybegynder
10. april 2005 - 10:10 #13
i promt sagde den bare at den stoppede og at den startede...!
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 10:16 #14
er du sikker på den ikke kører så ? http://localhost/
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2005 - 10:17 #15
Jokkejensen, når der gives point skal løsningen være tilgængelig her på eksperten, det er den ike hvis man ordner det over MSN eller via remote desktop.

Thomas_b kan du ikke prøve at give dit site en hostheader value (f,eks "testside" ) så bør du kunne tilgå siden ved at skrive http://testside (bare for at finde ud af om IIS faktisk kører og virker)
Avatar billede thomas_b Nybegynder
10. april 2005 - 10:22 #16
Det kan den godt...
Men den kan kun åbne den ene side...!
Lisesom om hvis jeg går ind i en undermappe, så virker den slet ikke...
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 10:30 #17
jamen så kører din server jo også fint :)

så er det et andet problem....

Prøv at fjerne sikker fil deling under mappe indstillinger...

tryk så højre på den mappe du ønsker at dele under wwwroot, og tryk på fanebladet "webdeling" find så et passende alias og tilgå mappen med http://localhost/mappe
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 10:31 #18
jeg bliver desværre nød til at smutte, men der er sikkert en anden der vil forsætte den herfra...
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 10:38 #19
under adminstration -> iis -> fold de to mapper ud og marker standardwebsted, kan du også trykke højre på standardwebsted og vælge ny.. hvorpå du giver et alias og en mappe.. så kan denne mappe tilgåes fra localhost/mappe ..
Avatar billede thomas_b Nybegynder
10. april 2005 - 13:25 #20
så kommer denne fejl...:

HTTP 403.9 - Adgang forbudt: For mange brugere har oprettet forbindelse
Internet Information Services
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 17:17 #21
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q262635&gssnb=1

men det er nok ikke det der er galt... der er vel ikke mere end 10 brugere på serveren ?
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 17:19 #22
hvis det er ovennævnte problem kan du bruge dette :

http://www.gazitt.com/ohmblog/PermaLink.aspx/f850bebf-97b0-4ebb-99ce-072bdcb4422f

Den lader i stedet for 10, 40 brugere tilgå din iis server. (XP)
Avatar billede jokkejensen Novice
10. april 2005 - 17:20 #23
screem_brille >> lige et side spørgsmål, er det ikke okay, hvis man bagefter skriver løsningen til brugerene ... altså, det ville for mig tage 1 min (alt efter hvad problemet er) at rette IIS fejlen, men tage ... ja nu har det taget 5-6 timer.....
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2005 - 17:38 #24
Jokkejensen, nej, så må man lukke spørgsmålet, og oprette det under job og på den måde bede om fjernsupport, det andet udelukker jo andre for at hjælpe, og det er ikke det der er meningen med eksperten *S*
Avatar billede thomas_b Nybegynder
10. april 2005 - 18:30 #25
screem_brille -> jeg syndes det er okay at, han spørger...! Men nu er det jo også sådan så det ikke er muligt i dette tilfælde...!

Jokkejensen -> Nej, jeg er ikke 10 på servern, jeg er kun mig :)
Avatar billede jokkejensen Novice
11. april 2005 - 01:57 #26
du har IIS 5.1 ik ?
Avatar billede thomas_b Nybegynder
11. april 2005 - 08:17 #27
Jo det har jeg...!
Avatar billede jokkejensen Novice
11. april 2005 - 14:14 #28
jeg er lidt flad med forslag, da jeg ikke kan og må komme ind på din pc...

hent lige
http://www.jj-multimediedesign.dk/iistest.rar

pak den ud i roden af intetpub/wwwroot/

og forsøg at tilgå den gennem

http://localhost/iistest.aspx
Avatar billede thomas_b Nybegynder
11. april 2005 - 21:59 #29
den viser ikke noget...! der kommer ikke en fis... :)
Avatar billede thomas_b Nybegynder
30. august 2005 - 14:28 #30
Er der nogle der har fundet på en løsning til mit problem...
Jeg lukker smg'et, med mit eget navn, hvis der ikke nogle der svare...