Avatar billede pede15 Nybegynder
09. april 2005 - 22:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ufattelig mange userinit.exe processor - men ingen shell

Jeg har netop haft en disk fra en syg computer i min egen for at fjerne ca. 20 forskellige virusser og orme, samt en ganske nydelig samling mal- og adware.

Disken er fin og ren - men min egen... uhah!

Jeg kan logge ind - men der kommer intet skrivebord eller lign - shell - men til gengæld kører der 1500 - 1800 processor af navnet 'userinit.exe' - jeg kan kvæle dem en efter en men nøjes dog med at tage en 20 stykker hvor efter maskinen selv fik tygget sig igennem de resterende og lukket dem (af en eller anden grund?) - men stadig - ingen shell.

Jeg kan for det første ikke rigtigt finde noget på google (samt groups) - eller herinde - ihvertfald ikke noget som har kunnet hjælpe.

Problemet er det samme selv i fejl-sikret tilstand - masser af 'userinit.exe' processor.

Jeg har blandt andet prøvet at kopiere den omtalte fil fra min windows cd (Windows 2003 Server) - hvillket heller ikke hjalp.

Jeg har været inde i reg'en og se på HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon - hvor værdien 'Userinit' er sat til 'C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,' - hvilket, så vidt jeg har forstået, er korrekt.

Og, sidst men ikke mindst: jeg er lost - links - tips - kom med det hele!! Jeg er på bar bund ?8[

Kom nu! Der må sq være nogen der har prøvet det her! skal ha det skidt fixet :)
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 22:12 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede pede15 Nybegynder
09. april 2005 - 22:12 #2
vil også tilføje at jeg har kørt en virusscan med McAfee antivirus - fuldt opdaterede definitioner - fandt ingenting.
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 22:12 #3
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 22:13 #4
Hvis du stadig ikke kan komme ind i windows herefter så har du et problem.. så tror jeg du skal smide hd'en over i en anden maskine og rense den for virus der.. altså som slave.

og ellers må du lave en repair på windows og en hijackthis lige efter samt virusscan
Avatar billede pede15 Nybegynder
09. april 2005 - 22:19 #5
Det er en ordentlig sadan - har blandt andet MSDE og MySQL databaser, samt IIS til at køre..  8D
---------------------------------------------------

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:16:23, on 09-04-2005
Platform: Windows 2003  (WinNT 5.02.3790)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.3790.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL\Binn\sqlservr.exe
C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 4.1\bin\mysqld-nt.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
A:\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://shdoclc.dll/hardAdmin.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://localhost/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = https://loginnet.passport.com/ppsecure/md5auth.srf?lc=1033
F2 - REG:system.ini: Shell=userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Ipswitch.WsftpBrowserHelper - {601ED020-FB6C-11D3-87D8-0050DA59922B} - C:\Program Files\Ipswitch\WS_FTP Pro\wsbho2k0.dll
O2 - BHO: NTIECatcher Class - {C56CB6B0-0D96-11D6-8C65-B2868B609932} - C:\Program Files\Xi\NetTransport 2\NTIEHelper.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [Network Associates Error Reporting Service] "C:\Program Files\Common Files\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] c:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: MySQL System Tray Monitor.lnk = C:\Program Files\MySQL\MySQL Administrator 1.0\MySQLSystemTrayMonitor.exe
O4 - Startup: Rainlendar.lnk = C:\Program Files\Rainlendar\Rainlendar.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: NaturalColorLoad.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Download all by Net Transport - C:\Program Files\Xi\NetTransport 2\NTAddList.html
O8 - Extra context menu item: Download by Net Transport - C:\Program Files\Xi\NetTransport 2\NTAddLink.html
O8 - Extra context menu item: Download with GetRight - C:\Program Files\GetRight\GRdownload.htm
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Open with GetRight Browser - C:\Program Files\GetRight\GRbrowse.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by12fd.bay12.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B1358D3B-44A7-4F39-AB5F-9989F9058F03}: NameServer = 192.168.0.1
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{B1358D3B-44A7-4F39-AB5F-9989F9058F03}: NameServer = 192.168.0.1
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{B1358D3B-44A7-4F39-AB5F-9989F9058F03}: NameServer = 192.168.0.1
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: C-DillaCdaC11BA - Macrovision - C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
O23 - Service: MySQL - Unknown owner - C:\Program.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PDEngine - Raxco Software, Inc. - C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
O23 - Service: PDScheduler (PDSched) - Raxco Software, Inc. - C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
Avatar billede pede15 Nybegynder
09. april 2005 - 22:20 #6
Nu vil jeg skænke mig en kop kaffe og lade jer tygge på den - og så bede til den store datamat om at i kan finde buggeren 8] *skål*
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 22:20 #7
jeg ser lige på loggen engang
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 22:22 #8
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelttjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://shdoclc.dll/hardAdmin.htm
F2 - REG:system.ini: Shell=userinit.exe

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om det ser bedre ud.
Avatar billede pede15 Nybegynder
09. april 2005 - 22:22 #9
Mange tak kalp! :)
Avatar billede pede15 Nybegynder
09. april 2005 - 22:31 #10
er igang med ovenstående, øjeblik.
Avatar billede pede15 Nybegynder
11. april 2005 - 19:25 #11
Kalp - jeg fjernede F2'eren og kørte MWAV - som fandt en lille smule. Det var det der skulle til :)

takker for hjælpen!
Avatar billede kalp Novice
11. april 2005 - 19:38 #12
Jeg ligger et svar så:)

men en ny log er meget velkommen også
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 02:30 #13
Husk at lukke:)

Marker mit navn helt nede i venstre hjørne og tryk på accepter:)
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 10:15 #14
Marker mit navn nede i venstre hjørne og tryk på accepter så vi kan lukke efter os:)
Avatar billede pede15 Nybegynder
22. april 2005 - 13:41 #15
wops :)