Avatar billede Slettet bruger
09. april 2005 - 21:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forskellen på DVD-R og DVD+R?

Harj!

Hvad er det lige forskellen er på + og - ved brændbare DVD skiver?

Bare forklar, ikke noget link...
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 21:37 #1
på + skriver kan deres brændes flere lag på - skiver kun et lag.. de fleste dvd afspillere understøtter - skiver, men + skiverne er ved at indhente.

...nåh.. nu googler jeg lige og ser om det var korrekt forklaret hehe
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 21:41 #2
DVD-R:
Benefits: Better DVD playback compatiblity within home DVD players.
Drawbacks: Older technology and less money behind the format means that they come out with faster media and burner technology slower. You will frequently see DVD burners that will support (for instance) 16X DVD+R and only 8X DVD-R.

DVD+R:
Benefits: Faster speeds, more inovations like Double Layer discs (8.5 GB)
Drawbacks: Will not play is some home DVD players. If you know your home DVD player will play DVD+Rs then there is no reason to not use them.
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
10. april 2005 - 12:13 #3
DVD-r: Bedst kompatibilitet, hvis du vil være sikker på at alle DVD-afspillere kan læse filmene, skal du bruge dem.

DVD+r: Kan fås med hurtigere speeds og er mere fremtidssikrede. Kan fås som dobbeltlags-skiver til ditto brændere. (Kalp) En +skive er absolut ikke altid 2-lagsskiver. Det fremgår af emballage/label hvis de har den kapacitet.
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 02:30 #4
Hvis du fik svar nok
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 10:15 #5
?