Avatar billede per_larsen Nybegynder
09. april 2005 - 14:58 Der er 4 kommentarer

Sputnik hos mig snarere diasshow end TV stream

Sputnik hos mig snarere diasshow end TV stream - altså der er lidt pause mellem hvert billede.

Jeg leder efter det næste logiske træk for at få det til at virke at se TV via Sputnik.dk. Har du et forslag? (jeg har jo selvfølgelik set support teksterne hos sputnik ;-)

jeg har:
En ikke helt ny PC med en ellers glimrende 1000 mhz Via Nemiah processsor på et VIA C3M266 bundkort. kører 133 på busen og har en smule L2 Cache. Jeg har 256 mb DDR Ram og en næsten ny HD med 80 GB. Jeg har lige købt et grafikkort ATI 9250 SE med sin egen 128 MB ram, men det tog det jo altså ikke. Jeg kører XP med mediaplayer 10. Min forbindelse er en synkron 1 Mbit via boligforeningen. Min PC kører jo fint DVD og sager men her kniber det altså lidt når den såen skal streame samtidig via den der mediaplayer.

Er det investeringer der skal til - bundkort?, processor eller er der stadig muligheder i at justere på et eller andet, som du kære ekspert måske kender?
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
09. april 2005 - 15:02 #1
hos mig der virker sputnik ganske fint på en 500 mhz computer - så det er ikk computeren... jeg sidder mere og tvivler lidt på din forbindelse.
Er der en router der lukker noget?
har du VIRKELIG 1mbit? (er den testet?)
Avatar billede per_larsen Nybegynder
09. april 2005 - 15:21 #2
tak for et godt svar. TP Test viser en virkelig 1 mbit, men ja - det skal via en eller anden router hos udbyder/boligforeningen, så jeg vil lige kontakte dem desangående.
Avatar billede per_larsen Nybegynder
09. april 2005 - 15:34 #3
uha dada - det er for længe siden, jeg har brugt eksperten.dk - jeg kan ikke finde ud af det ;-) ... Hvis du vil have point, martin, der jo til fulde besvarede mit spørgsmål og derfor er fuldt poitntgivende, er det så noget med at du lægger den ind som "svar"
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
09. april 2005 - 18:17 #4
håber du får det til at virke :)
Men ellers så kan du måske prøve at formatere din computer - kan jo være Windows der ikk kører så godt?