Avatar billede pothead Nybegynder
09. april 2005 - 13:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Harddisk som alternativ ram

Hej.....
Jeg sidder med en gammel computer med ikke særlig mange ram på. dog har den ud over sin originale 20gb harddisk en ekstra harddisk på 80gb, denne er helt tom og bliver ikke brugt til noget.
Så var jeg tænkte på om det var muligt at benytte noget af alt den lagerplads til at aflaste mine få ram lidt, f.eks når jeg sidder og arbejder i adskellige layers?
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 13:16 #1
En stor harddisk er selvfølgelig bedre end en lille en.

Men tvivler på du vil mærke en stor forskel. Det er trods alt rammene du skal kigge på. Der er dog forskellige ting du kan gøre for at frigøre lidt plads i dine ram.

bla.

trykke start->kør og skrive "msconfig" og i fanen start fjerne flueben i alt hvad du i ikke finder nødvendigt at det starter automatisk op med windows.
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 13:20 #2
Hvis du gerne vil ofre en lille sjat penge (ca. 130kr) så kig på ramcleaner
http://drn.digitalriver.com/product.php[id]75887

programmet kan du sætte til at flushe (skylde ud) i din ram når de når et bestemt antal mb.. eller indenfor et bestemt tidsinterval.

temmelig smart.
Avatar billede pothead Nybegynder
09. april 2005 - 13:21 #3
og du er sikker på at der ikke er nogen måde hvorpå det kan lade sig gøre
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 13:28 #4
Du kan ligge dine billeder på din anden hd men det gør ikke hjælper ikke dine ram for så snart du hiver et billede ind i photoshop ryger den op ram'ne.
Avatar billede hcma Novice
09. april 2005 - 13:29 #5
du kan sådan set ikke frigive ram, men du kan alligevel gøre Photoshop lidt hurtigere ved at lægge PS's egen sidefil over på en anden partition/andet drev end dit systemdrev. Photoshop foretrækker faktisk at dens egen sidefil er adskilt fra systemdrevet.
Du ændrer indstillingen her:
Åbn Phosothop -> Edit -> Preferences -> Plug ins & Scratch-disk
Avatar billede pothead Nybegynder
09. april 2005 - 14:41 #6
ok tak...... er der i øvrigt nogend er kan fortælle mig om der er en konsekvens ved at sætte photoshop til at udnytte alle de tilgængelige RAM??
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 14:43 #7
alle de tilgængelige ram? ja så bliver din pc lidt langsomt at arbejde med:)
Avatar billede pothead Nybegynder
09. april 2005 - 14:45 #8
ok cool.....hvis du vil have pointene så post lige et svar
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. april 2005 - 14:45 #9
ellers kan du prøve at rode lidt med din side fil, evt. sætte den til systemadministreret, eller andet for at se om det hjælper..??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. april 2005 - 14:47 #10
ups.. så ikke lige din kommentar pothead..
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 14:47 #11
Det får du her:)
Avatar billede pothead Nybegynder
09. april 2005 - 14:55 #12
hov....lige en ting til......hvis jeg nu går ud og investere i en masse nye ram....f.eks 2gb vil de sa komme til at lide under at jeg kun har en 650mhz processor?
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 15:00 #13
Det tror jeg ikke, men du skal nok på en eller anden måde finde ud af om der overhovedet er plads til så mange ram i din maskine først:))
Avatar billede pothead Nybegynder
09. april 2005 - 15:00 #14
ja ok takker
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 15:03 #15
selv tak:)