Avatar billede molin Nybegynder
08. april 2005 - 16:28 Der er 5 kommentarer

Sikring af trådløst netværk

Hej Eksperter!

Jeg har købt en Trådløst router. (Det er en NETGEAR V.5 fra TDC) Mit spørgsmål lyder: Når jeg har slået krypteringen til, hvordan får jeg så min bærbar på trådløst netværk? Den kan ikke koble sig på det, når det er krypteret. Men når det er åbent virker det fint. Og hvordan virker kryptering af trådløst netværk?? Jeg håber der er nogle som kan hjælpe. Ps. Jeg kan faktisk slet ikke komme på nettet med nogle af mine PC´er når der er slået encryption på. Så jeg må reset den hver gang. Mit trådløse kort til min bærbar er af mærker "SMC" Og softwaren der fulgte, kan man slå noget 64/128 bit encryption til. Er der nogle som også kan hjælpe med det?

Venlig Hilsen

Andreas M. Hansen
Avatar billede lassechr Nybegynder
08. april 2005 - 16:38 #1
Det er noget med, at når du krypterer det kommer der en kode på som du skal kunne.. kan du ikke på en eller anden måde finde netværket med din bærbare og indtaste en kode?
Avatar billede molin Nybegynder
08. april 2005 - 18:01 #2
Jeg kan overhoved ikke komme i kontakt med det, når det er krypteret..
Avatar billede articfruit Nybegynder
08. april 2005 - 21:01 #3
Når du sætter kryptering op på din netgear router, skal du jo samtidig sørge for at du får sat den samme kryptering op på din pc som er koblet på via det trådløse! Hvordan har du eller hvilken slags kryptering har du sat op?
Avatar billede nik- Nybegynder
13. april 2005 - 00:13 #4
Det er smartest at have en snor til den trådløse router når du konfigurer den, så er du jo siker på ikke at blive låst ude. Herefter:
Konfigurer routeren med den type kryptering du ønsker og angiv kode "ord"
Konfigurer netkort med samme type kryptering og angiv den kode du opfandt på routeren.
Når du så har forbindelsen oppe kan du også slå MAC adresse låsning til, hvis du er til den slags.
Avatar billede molin Nybegynder
15. april 2005 - 16:34 #5
Jeg har ikke en pind forstand på dette hér. SÅ ve dikk lige hvad MAC adressen bruges til (?)