Avatar billede badmanden Nybegynder
08. april 2005 - 16:18 Der er 8 kommentarer

Bærbar som "fryser/genstarter" når den ikke står plan

Hej eksperter..

Min bærbare computer (Compaq Presario 2100) er pludselig begyndt at gå i stå/vise blå skærm/genstarte med det samme den ikke står lige på f.eks. bordet. Hvad kan der være galt? Den viser bare en lille "grafikfejl" på siden og stopper så helt, derefter kan den godt være svær at starte igen, da den bare stopper...

Det er lidt noget skidt for jeg har lige solgt den og skal aflevere den i morgen, så det haster! Derfor 200 point

Håber i kan hjælpe....
Avatar billede lassechr Nybegynder
08. april 2005 - 16:39 #1
Går den i lås så du ikke kan gøre noget overhovedet?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. april 2005 - 16:47 #2
Det lyder som om køleren ikke sidder fast på cpu'en og derfor blot "står" ovenpå den. Når du vipper den mister køleren så kontakten og cpu'en bliver med det samme for varm.

Det er sådan lige umiddelbart hvad jeg kan komme på her og nu.
Avatar billede badmanden Nybegynder
08. april 2005 - 16:48 #3
Jeg kan overhovedet ikke gøre noget. Musen fryser simpelthen, andre gange viser den blå skærm med en masse skrift og genstarter derefter
Avatar billede badmanden Nybegynder
08. april 2005 - 16:50 #4
Jeg har godt nok lagt mærke til at når jeg vipper den og den går i stå, der starter blæseren, hvis det skulle sige jer noget
Avatar billede lassechr Nybegynder
08. april 2005 - 16:53 #5
badmanden, hvis den låser vil det sige det er en hardware-fejl.. har du prøvet at skille den ad og kigge?
Avatar billede badmanden Nybegynder
08. april 2005 - 17:05 #6
Ok, nej jeg har ikke prøvet at skille den af, tror ikke jeg har forstand nok på det til at gøre det store. Har lige snakket med Compaq for 3. gang i dag, de beslutter tirsdag om den skal til reparation for deres regning, hvilket jeg mener den skal da den er 1.5 år gammel. garantien er godt nok udløbet men der er stadig et halvt års reklamationsret.. Så håber det går igennem
Avatar billede badmanden Nybegynder
08. april 2005 - 17:06 #7
Kan først svare tilbage senere i aften. Mvh Badmanden
Avatar billede lassechr Nybegynder
08. april 2005 - 17:08 #8
Det er en hardware-fejl, det er hvad jeg kan fortælle dig