Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
08. april 2005 - 01:27 Der er 12 kommentarer

ZyWall10 opsætning

Hvordan får jeg lukket den bedst muligt?
Der skal køre ftp (21), web (80), mail (25,110), dns (53) - Samt et par andre tjenester fra andre maskiner.. Er det bare enable firewall'en, og Nat'te de porte til de forskellige maskiner?
Avatar billede badazz Novice
08. april 2005 - 01:51 #1
ja. det lyder som en god ide.. kik ellers i din instruktionsbog. evt på xyzels hjemmeside, hvor der helt sikkert vil være hjælp at hente..
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
08. april 2005 - 01:54 #2
Har kigget lidt på den - Synes bare 530 sider var lidt uoverskueligt..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
08. april 2005 - 08:29 #3
Husk at du skal sætte en default SUA eller lave en sua på de enkelt porte.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. april 2005 - 09:22 #4
bjuhl - Jeg tror jeg opretter på hver enkelt port, jeg har flere maskiner, som der skal NET'es til..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. april 2005 - 13:58 #5
Det er fint, det er også den eneste måde. Når du skal forwarde til flere interne ip'er.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. april 2005 - 14:57 #6
Har bare et andet problem.
Når jeg sætter den til vores ADSL modem, så tænder WAN dioden ikke. Har prøvet med et almindeligt og et krydset kabel.
Men sætter jeg et stik fra switchen, og ind i WAN porten, så tænder dioden..

Har prøvet og sætte den ned til 10mb halv duplex, via hyperterminal - Hvad går der galt?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. april 2005 - 15:05 #7
Øhhhh, det lyder som en defekt port eller kabel, men hvis du har tjekket Zywall porten og prøvet flere kabler. Så er der kun modemmet tilbage.
Den kan selvfølgelig være defekt.

Du skal bruge et "lige" kabel.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. april 2005 - 15:33 #8
Okay. Men den virker ikke med et lige kabel - Og modemmet virker fint, jeg kører pt. med en jensen router på pågældende modem.
Det der er underligt er at WAN lyser, hvis den får et kabel fra en PC'en, eller fra switchen..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. april 2005 - 15:45 #9
Hmmm, det er underligt. Men der skal bruges et lige kabel.

Det er dog muligt at Zywall selv kan omstille sig når der bruges et krydset.

Der må jeg lige melde pas. Det lyder som et hardware problem.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. april 2005 - 15:52 #10
Tvivler på den har Auto MDIX, for på LAN siden sidder der en knap til at skifte med, hvis man anvender et krydset kabel..
Men hvor pokker skal man fejlsøge?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
10. april 2005 - 09:25 #11
Jeg har en enkelt gang oplevet at opsætningen har taget skade i en Zywall. Der var noget strømafbrydelse, og bagefter ville den ikke snakke med modem. Men resten virkede. Jeg trog en backup af opsætningen og nulstillede den til fabriksinstillinger. Derefter kørte det igen! Men gendannede jeg backupen af instillingerne, så døde den igen. Meget underligt.

Men det jeg ville sige var, om du har prøvet at nulstille den??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
10. april 2005 - 11:51 #12
Jeg prøver at ligge en ny firmware, samt konfigurationsfil i den, så ser vi om den vågner :)