Avatar billede dennish Nybegynder
07. april 2005 - 23:45 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

billed med for meget lys

Jeg har taget et billed med mit digitale kamera. Da billede blev taget hvar det nogle lamper der lyste på billede, hvilke gør at mit billede er for lyst. (billedet har en masse røde farver) Hvordan kan jeg ændre billedet så lyset bilver mindre fremtrædende og de røde farver træder frem ?
Avatar billede zhark Nybegynder
08. april 2005 - 00:41 #1
Lidt vanskeligt at beskrive, meeeen: Nederst i lag paletten er der en halvmåne, der kan du vælge en del... som f.eks. lys/kontrast og farvemætning m. v.
Gem dit originale billede som en kopi og øv dig på de muligheder, når ikke man kender billedet kan der ikke gives klare anvisninger.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
08. april 2005 - 11:46 #2
Ctrl + L (eller evt. Ctrl + M), og tryk på Auto, måske kan det hjælpe
Avatar billede hassle Nybegynder
12. maj 2005 - 13:37 #3
hent The Gimp 2.2 programmet.

http://www.gimp.org/

kig i filters - der kan du filtrere på de forskellige farver, tager nok lidt tid, og resultatet, er svært at spå om siden vi ikke har set selve billedet.
Avatar billede zhark Nybegynder
16. maj 2005 - 16:13 #4
Når nu spm. ligger under PS har du måske dette prg. du finder ikke bedre!
At Det problem så kan være vanskelig er noget andet :)
Lige over T (tekst tool) er der tool der kan gøre områder lysere/mørkere, prøv med en meget stor pensel og indstil insititeten, start med ca. 40% og forsøg dig frem... på en kopi!!
Avatar billede dennish Nybegynder
30. juni 2005 - 16:48 #5
Kan i ikke lige smide nogle svar
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
01. juli 2005 - 09:07 #6
svar
Avatar billede zhark Nybegynder
03. juli 2005 - 15:11 #7
svar