Avatar billede roedkjaer Nybegynder
07. april 2005 - 17:58 Der er 3 kommentarer

Problemer med extern IP ved brug af router og 2 computere.

Jeg har sat en trådløs router op, med dhcp enabled. Problemet er at vi har to computere tilkoblet, og at vi har samme udgående IP. Det betyder at vi har problemer med Counter Strike. Vi kan ikke joine den samme server`?

Kan man ikke lave sådan at vi får 2 forskellige eksterne IPér. Vi har 5 dynamiske IP'er hos Tele2. Men den benytter kun den ene ved brug af Router, i stedet for modem og Switch.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. april 2005 - 18:19 #1
Måske. Du skal så kigge efter i dokumentationen til routeren om den kan konfigureres som et accesspoint, da det egentlig er den funktion du efterlyser.
Avatar billede kenp Novice
07. april 2005 - 20:07 #2
hvis du vil bruge router som AP så skal du deaktiver dhcp i router også undlade at sætte nogle kabler i WAN porte men kun i lan porte.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
08. april 2005 - 08:31 #3
Er det et nyt problem med CS Servere, for det har da aldrig været et problem?

Netcafeer har da heller ikke 20 eller 30 eksterne IP'er.