Avatar billede ncp- Nybegynder
07. april 2005 - 12:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

postfix - courier-imap/pop3

Jeg køre en debian sarge testing, og har apt-get postfix, courier-imap & courier-pop.

postfix kan godt modtage mails, men når jeg fra en anden pc, prøver at logge ind tuder den over et forkert password.

en ven har fortalt at det fordi courier-imap og postfix benytter hvert sit format til at lagre mails på.

Da jeg er ny inden for området mailserver, er jeg ikke rigtig klar over hvor jeg kan sæt de forskellige ting, og hvad jeg skal skrive.

Nu køre jeg unden mysql database til det.

en som har en ide?
hvad & hvor skal jeg skrive det?
Avatar billede janust Nybegynder
16. april 2005 - 14:48 #1
Jeg har selv samme opsætning af programmer til min mailserver. Så vidt jeg husker tilføjede jeg bare følgende linje til "/etc/postfix/main.cf". Prøv det og lad os høre om det køre =)

home_mailbox = Maildir/

Du skal selvfølgelig huske at genstarte postfix bagefter. Det kan du gøre med følgende kommando "/etc/init.d/postfix restart". Det er nok også en god idé at genstarte dine forskellige courier services, du skal bare udskifte "postfix" fra foregående kommando med "courier-authdaemon", "courier-imap" og "courier-pop" og køre hver enkelt kommando seperat.
Avatar billede janust Nybegynder
11. maj 2005 - 10:14 #2
Jeg kunne da godt tænke mig at høre om du er kommet nogen vej videre? - Ellers kan jeg da prøve at tænke videre over hvad problemet kan være =)
Avatar billede ncp- Nybegynder
11. maj 2005 - 10:42 #3
havde helt glemt dette spørgsmål her inde.
fandt hurtig løsningen på problemet.

dog skulle jeg også fjerne proc mail i main.cf

men ellers mange tak for hjælpen
Avatar billede janust Nybegynder
11. maj 2005 - 10:47 #4
Okay, super =) Men så må du jo hellere lukke spørgsmålet.
Avatar billede ncp- Nybegynder
11. maj 2005 - 11:11 #5
lukket
Avatar billede janust Nybegynder
11. maj 2005 - 11:34 #6
Jamen tusind tak for point =)