Avatar billede thewolf Nybegynder
06. april 2005 - 17:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

POP3 virker ikke fra en maskine??

Jeg har netop skullet flytte en Win XP maskine med Outlook 2003 og sætte en ny mail konto op derpå. Jeg opretter kontoen korrekt og trykker "test indstillinger...". Alt fungerer undtaget verificeringen mod POP3 serveren - den accepterer simpelthen ikke koden...

Jeg prøver fra samme maskine at tilgå webmail med samme kode, og det virker fint...

Jeg oprettede en allerede eksisterende konto på maskinen, som heller ikke accepterede koden. Prøvede at sætte det op i Outlook Express, som heller ikke ville acceptere koden.

Satte så kontoen op på min egen maskine på samme LAN, og der virkede den uden problemer?!?!

Prøvede så fra den pågældende maskine at telnette til mailserveren på port 110 og kommer fint igennem, men vil igen ikke acceptere kodeordet...

Hvorfor virker det ikke på den ene maskine?? Er der en XP indstilling??
Avatar billede levich Nybegynder
06. april 2005 - 17:55 #1
Måske bliver forbindelsen blokeret af en firewall?
Det er port 25 og 110, så vidt jeg husker.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. april 2005 - 18:10 #2
og du har skrevet rigtigt...
Avatar billede thewolf Nybegynder
06. april 2005 - 20:08 #3
Glemte at skrive at jeg både havde deaktiveret Spyware Doctor, ZoneAlarm og McAfee Antivirus... så det kan ikke være problemet
Avatar billede thewolf Nybegynder
06. april 2005 - 20:09 #4
Og heller ingen XP Firewall ;o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. april 2005 - 20:13 #5
hvis du har mulighed for det, kan man eksportere sine kontiés.. i funktioner /konto/eksporter..
så husker den alle indstillinger, hvis man importere filen..
der er også det her lille meget smarte program. >> http://www.nirsoft.net/utils/mailpv.html
hvis du altså kan komme til den gamle installetion.??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. april 2005 - 20:17 #6
btw > hvilken udbyder ..??
Avatar billede thewolf Nybegynder
06. april 2005 - 20:17 #7
Der er ingen grund til at lave nogen eksport - der er jo ikke noget i Outlook endnu. Jeg oprettede præcist den samme konto på en anden maskine og det virkede jo fint. Eller mener du at jeg skal oprette kontoen på en "god" maskine og importere den på den "dårlige" maskine??
Avatar billede thewolf Nybegynder
06. april 2005 - 20:18 #8
TDC som SMTP, Alphasite som POP3
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. april 2005 - 20:20 #9
det er blot meeeeget tidsbesparende at gemme den fil (*.iaf), så skal man blot importere, også bliver det korrekt hvergang..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. april 2005 - 20:27 #10
http://www.alphasite.dk/support/mail.htm
faq ^^^
og din pop3 skulle hedde >>mail.ditdomæne.dk
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. april 2005 - 20:28 #11
ups.. altså hvis du har en pop3 server..O)
Avatar billede thewolf Nybegynder
07. april 2005 - 10:44 #12
POP3 er sat korrekt op på maskinen - det virker jo uden problemer på en anden maskine. Alt hvad denne maskine ikke vil gøre er at autentificere brugeren på POP3 serveren. Og der hvor jeg også har prøvet virkede autentificeringen fint ??
Avatar billede thewolf Nybegynder
12. april 2005 - 18:50 #13
Jeg vælger at geninstallere maskinen fra bunden af, og derved komme problemet til livs. Ellers tak for hjælpen.