Avatar billede ereoljo Nybegynder
06. april 2005 - 13:27 Der er 2 kommentarer

Ris Server fejl. Virker på en lokation og ikke på en anden.

Hej

Jeg har en server som har følgende roller Fil, DHCP, DNS og RIS. Vores opsætning virker på den måde, at man ude på klienten trykker F12 og så giver serveren clienten en Ip addresse og så starter den en Dos Bootdiskette som giver adgang til nettet. Dette virker fint på vores hovedlokation samt en mindre Lokation.  Men på den 3.lokation virker det ikke.
Det som sker på den lokation er at jeg trykker F12, Jeg får en Ip addresse også sker der ikke mere.  Jeg får en PXE-32: TFTP open timeout fejl. Det skal lige siges at det har virket på denne lokation. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er gået galt.

Lokation 1 har et DHCP scope 172.16.0.0
Lokation 2. DHCP scope 172.16.6.0
Lokation 3. DHCp scope 172.21.0.0 Det er denne lokation som ikke virker.
Avatar billede soth Nybegynder
12. april 2005 - 11:36 #1
Dit DHCP scope på lokation 3 er ikke et internt iprange, men et public iprange og det er højst sandsynligt der problemet ligger.
Avatar billede ereoljo Nybegynder
12. april 2005 - 11:52 #2
Hej Soth

Jo mit dhcp scope på lokation 3 er også et internt scope.  indersiden af firewallen.