Avatar billede cortex2k Nybegynder
05. april 2005 - 16:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværksprinter som lokalprinter (LPT1)

Hej Eksperter

Jeg skal ifm. et program der kun kan printe ud på lpt1, have mappet min lpt1 port ud til min netværksprinter. Jeg mente at man kunne gøre dette ved at skrive "net use \192.168.1.8\hpcolorLaserJet2550series

Hvor ip adressen er til min netværksprinter og det efterfølgende er DNS service navnet. Er der noget jeg har overset eller misforstået?

Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.

Mvh Chris
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 16:54 #1
Syntaksen er:
net use lpt1: \\192.168.1.8\hpcolorLaserJet2550series

Og forinden skal printeren være delt, og det er "sharenavnet" der skal stå tilsidst.

Eks
net use lpt1: \\192.168.1.8\hp

Er der mellemrum i sharenavnet, så sæt hele feltet i "" således:
net use lpt1: "\\192.168.1.8\hp laserjet"

men forsøg at undgå mellemrum når du definerer sharenavnet.
Avatar billede cortex2k Nybegynder
05. april 2005 - 17:03 #2
Sorry jeg var vidst for hurtig da jeg lavede opgave. jeg mente selvfølgelig net use lpt1: \<host>\<share> dog kan jeg se at share er hp2550. Jeg skriver derfor "net use lpt1: \\192.168.1.8\hp2550" Jeg får dog stadig samme fejl som før: "Systemfejlen 66 opstod." "Forkert type netværksressource." Det skal siges at min printer er sat op som netværksprinter, men burde dette have noget at sige at man opretter en mapning fra lpt1 til den?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 17:35 #3
Overhovedet ikke. Det har jeg gjort før uden problemer og vi gør det hele tiden på arbejdet. Jeg kan først kigge på det senere iaften, da jeg er på vej ud af døren.
Avatar billede cortex2k Nybegynder
05. april 2005 - 17:42 #4
Jeg fandt ud af problemet.. jeg skrev ip adressen til min netværksprinter, men skulle istedet skrive navnet på den pc hvor printeren var delt. Da du har hjulpet Tonny, så kan du bare lægge et svar og jeg giver dig point.

Mvh Chris
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 20:12 #5
Ok, her er svaret. Jeg troede faktisk at den ipaddresse var ipaddressen på "serveren" der delte printeren så det faldt mig ikke ind at det kunne være printerens fysiske ipaddresse *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 23:29 #6
Takker for point :)