Avatar billede spaseren Nybegynder
05. april 2005 - 14:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

jeg skal til at købe nyt grafikkort

jeg vil have en nyt grafikkort men der er kommet noget der hedder psi expres jeg vil gerne vide om det er bedre end abp porten og hvad er fordelene med at psi istedet for en agp
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
05. april 2005 - 14:17 #1
Jeg har "HØRT" at PCI Ekspress skulle være lige så hurtigt som AGP porten.. men om det er rigtitgt aner jeg ikke!
Avatar billede spaseren Nybegynder
05. april 2005 - 14:21 #2
er der ikke andre der ved noget mere om det jeg vil gerne være helt sikker inden jeg køber evt. katten i sækken
Avatar billede des_84 Nybegynder
05. april 2005 - 14:26 #3
PCI ekspress ER hurtigere end AGP, det fremgår af alle tests der er blevet taget med de to typer porte.
Mener PCI ekspress kører x32 mens AGP kører x8.
Hvor meget mere de kører i Mhz, det aner jeg ikke, men som sagt er PCI ekspress hurtigere.
Bare sørg for at find en bundkort der understøtter det, hvis ikke du har et i forvejen.
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
05. april 2005 - 14:26 #4
Personligt vil jeg helst købe en AGP, da jeg VED at den er hurtig, og så er der jo allerede et slot til den... så hvorfor bruge et PCI slot til et grafikkort??
Avatar billede spaseren Nybegynder
05. april 2005 - 14:29 #5
tak for hjælpen
Avatar billede spaseren Nybegynder
05. april 2005 - 14:30 #6
er der evt en side hvor man kan læse om det eller se nogle test
Avatar billede gl.k. Nybegynder
05. april 2005 - 14:47 #7
--> des 84 :

det må jo være din tur a finde en link, som underbygger din påstand.;-)

Jeg siger, at der _pt._ikke er en mærkbar forskel imellem AGP og PCI ekspres.

Til spaseren: skriv lige, hvilket bundkort du har, hvilken CPU og hvor meget ram.
Avatar billede des_84 Nybegynder
05. april 2005 - 14:58 #8
Avatar billede spaseren Nybegynder
08. april 2005 - 16:48 #9
asrock bundkort under støtter ikke psi xpres
p4 3,06
512 ram
des 84 smid et svar og du får point