Avatar billede bsigfredsen Nybegynder
05. april 2005 - 11:01 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Deling af internetforbindelse

Jeg har fået Cybercity bredbånd og har fået leveret en ZyXel Router hvor der kun er 1 indgang i! Jeg skal hakoblet tre ekstra computere til nettet og har købt en trådløs med fire indgange, men jeg kan ikkekomme på nettet hvis jeg fjerner den fra Cybercity og sætter den anden til og heller ikke hvis jeg kobler dem sammen.. HJÆLP!!! Hva gør jeg (forkert)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
05. april 2005 - 11:06 #1
hvad for en trådløs med 4 indgange? og hvordan sætter du dem til den? har dine 3 maskiner trådløs netkort ell. alm. kabel?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
05. april 2005 - 11:09 #2
Er din trådløse ikke bare et access point, og ikke en router? I så fald er der vel en naturlig forklaring?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
05. april 2005 - 11:11 #3
Jeg ved ikke helt hvordan Cybercity gør det, men min udbyder har registreret min router på MAC addresse - og jeg skal så fordele signalet derfra. Med accesspoint får man jo ikke 'signal ind' via kabel? Men som maxweb skriver, skal vi nok have fabrikat og typenummer på din hardware, for at vi for alvor kan hjælpe.
Avatar billede bsigfredsen Nybegynder
05. april 2005 - 11:13 #4
Det er en Olitec Router ADSL, med 4 indgange, indtil nu har jeg kun prøvet at koble den til med kabel fra min egen pc, men jeg kan ikke få forbindelse. Jeg har en bærbar med trådløs netkort, de andre er med kabel
Avatar billede flyhigh Nybegynder
05. april 2005 - 11:14 #5
du kan ikke sætte en router op bag en router. du skal bruge et access point istedet.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
05. april 2005 - 11:17 #6
'Exactly my point' - helt enig. Er der ikke en udgang på din router som du kan sætte til en almindelig switch? (Ellers må du ud og investere i AP).
Avatar billede bsigfredsen Nybegynder
05. april 2005 - 11:19 #7
vil det sige at jeg ikke kan bruge den trådløse og undlade den jeg fik af Cybercity
Avatar billede flyhigh Nybegynder
05. april 2005 - 11:21 #8
jo måske med hjælp fra cybercity. du får nok ikke vildt meget support på den mht. vis den er itu. men du kan høre dem ad om de kan hjælpe dig med at konfe den op med cybercity, vis ikke tjah.. så skal du smide din switch på efter cybercity routeren. og videre derfra.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
05. april 2005 - 11:23 #9
Som sagt tror jeg de registrerer deres eget hardware og ser det som 'first point of contact' til deres net. (Jeg går du fra at du ikke at købt Zyxel'en?) Men et AP bag kan så bruges til at fordele signalet til stationære og bærbare.
Avatar billede bsigfredsen Nybegynder
05. april 2005 - 11:24 #10
I den trådløs router er der fire indgange til kabel og en hvor der står WAN, denne skulle vel kunne kobles til nettet uanset hvilken udbyder man har ik!
Avatar billede flyhigh Nybegynder
05. april 2005 - 11:30 #11
nej ikke helt det du spørger om er om du kan bruge din router som AP nej det tror jeg ikke den model kan.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
05. april 2005 - 11:31 #12
og som du kan se i tidligere indlæg skal disse routere sættes specielt op til de respektive udbydere. og mange har som petkrug skriver en politik om vise routere de ønsker at køre med.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
05. april 2005 - 11:33 #13
jeg er bange for at der ikke er nogen udvej - du må ud og investere. I første omgang kan du dog bruge en alm switch (ca 100-150 kr) og så bruge kabel, eller bruge de 200 kr mere, og købe et AP.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
05. april 2005 - 11:34 #14
Kaster lige et svar også, hvis du mener det er det værd.
Avatar billede bsigfredsen Nybegynder
05. april 2005 - 11:36 #15
jo. tak for hjælpen
Avatar billede flyhigh Nybegynder
05. april 2005 - 11:36 #16
håber du lærte noget af det og du får løst dit problem. ;D

/god dag