Avatar billede knaasfis Nybegynder
04. april 2005 - 21:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Har jeg købt det rigtige.

Hej, Jeg har lige investeret i en access point (linksys wap54g), så min bærbare kan komme trådløst på nettet. Jeg er koblet på nettet via webspeed (motorola kabelmodem).
Mit problem er følgende: I opsætningsmanualen til a.p står der, at a.p skal være koblet til kabelmodemet og når jeg skal sætte den bærbare op til a.p skal den bærbare også være koblet til nettet, men uden en switch er det jo umuligt, når kabelstikket går til access pointet. Den bærbare ser a.p men jeg kan ikke komme til at "pinge" den, når jeg ikke er på nettet.
Er jeg helt galt på den ???
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2005 - 21:36 #1
jeg tror ikke du behøver at være tilsluttet internettet mens du sætter din bærbare op til a.p. prøv evt at sætte et netkabel fra din bærbare til a.p. for at sætte den op. Derefter kan du sætte internettet op.
Avatar billede reving Nybegynder
04. april 2005 - 21:36 #2
Dit ap skal kobles på en switch eller en router
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2005 - 21:38 #3
a.p'en fungerer vel som switch?
Avatar billede reving Nybegynder
04. april 2005 - 21:39 #4
Nej , der er ikke indbygget switch i linksys wap54g
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2005 - 21:40 #5
modtaget..
Avatar billede reving Nybegynder
04. april 2005 - 21:44 #6
"knaasfis" burde nok have investeret i en Linksys WRT54G.
Det er en kombineret router, switch og ap
Avatar billede reving Nybegynder
04. april 2005 - 21:50 #7
Du kan evt. købe en Linksys BEFSR41 og slutte dit ap dertil
Avatar billede knaasfis Nybegynder
04. april 2005 - 21:58 #8
Jeg harlige købt og kan få det byttet til wrt54g,men jeg er fra flere siderblevet anbefalet at købe wap54g ift.det behov jg har.Jeg kan ikke helt forstå hvorfor et ap koblet på mit kabelmodem ikke er "nok", hvis jeg vel og mærkekan på den bærbare og ap tilat tale sammen
Avatar billede reving Nybegynder
04. april 2005 - 22:02 #9
Wap54g skal tilsluttes et eksisterende LAN-netværk.
Det har du ikke ved at tilslutte den direkte til kabelmodemmet. (WAN)
Avatar billede skau Nybegynder
04. april 2005 - 22:03 #10
Tjah jeg har en wrt54gs - den synes jeg er pengene værd
Avatar billede skau Nybegynder
04. april 2005 - 22:03 #11
(som en 54g men med speedbooster
Avatar billede knaasfis Nybegynder
04. april 2005 - 22:55 #12
ok så enten bytter jeg den til en wrt54g eller også får jeg fat i en switch
Avatar billede reving Nybegynder
05. april 2005 - 07:52 #13
Personligt ville jeg vælge en enhed med router-funktion,
da den giver en vis sikkerhed mod indtrængende udefra. (NAT-funktion)
Hvorimod en switch bare sender alt ukritisk videre.
Avatar billede reving Nybegynder
05. april 2005 - 17:52 #14
Har lige nærlæst dit spørgsmål.
Hvis jeg har forstået det rigtigt har du kun een computer (din bærbare) som du
vil have trådløst på nettet. I så fald kan du ikke klare det med en switch, da den
ikke kan tilsluttes direkte til dit kabelmodem.
Du er nødt til at have en router imellem.
Modem->router->ap->bærbar pc
Avatar billede knaasfis Nybegynder
06. april 2005 - 09:41 #15
jeg har åbenbart rodet godt og grundigt rundt i terminologierne mht router, kabelmoden, switch, ap osv. Heldigvis vil getmore gerne bygge til wrt54g. Tak for hjælpen !!
Avatar billede reving Nybegynder
06. april 2005 - 13:11 #16
Velbekommen og tak for point.