Avatar billede eklander Nybegynder
04. april 2005 - 17:42 Der er 12 kommentarer

intet grafik

Jeg har netop lige samlet en ny computer og sat den til. Men den starter om og processoren, harddiske og bundkort kører. Men grafikkortet er det som at den ik kan fange. Hvad kan problemet være? Jeg har prøvet to grafikkort.

Jeg skal lige understrege at bundkort, processor og ram + strømforsyning og kabinet er købt i dag...
Avatar billede eklander Nybegynder
04. april 2005 - 17:42 #1
om = op
Avatar billede soes Nybegynder
04. april 2005 - 18:08 #2
Jeg har haft et ligende problem på arbejde, med stortset de samme symptoner. Fejlen hos mig var at et ben i musse-stikket var bøjet så det gik ind og rørte den metal del som er omkring stikket. Med en ny mus spillede det hele. Ved ikke om det også gør sig gældende i dit tilfælde.
Der kommer ikke nogen fejl-bip fra computeren?
Avatar billede eklander Nybegynder
04. april 2005 - 18:14 #3
nej der kommer ingen bip fejl og det med musen har jeg også lige prøvet.
Avatar billede eklander Nybegynder
04. april 2005 - 18:18 #4
Der når aldrig at komme noget lys i hverken musen eller keyboard. På bundkortet sidder der en LED indikator der viser om bundkortet er ON. Kan det være bundkortet den er gal med?
Avatar billede soes Nybegynder
04. april 2005 - 18:34 #5
Har du husket at sætte de afstandstykker i som skal sidde mellem kabinet og bundkort?
Avatar billede eklander Nybegynder
04. april 2005 - 19:11 #6
Jeg har gjort som brugermanualen til kabinettet foreskriver... Deriblandt påsat afstandsstykker
Avatar billede soes Nybegynder
04. april 2005 - 20:04 #7
Ok - Så kan jeg nok ikke rigtig hjælpe dig. Er ikke så meget hardware nørd :o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. april 2005 - 02:48 #8
Har du vendt CPU-køleren rigtigt ? (hvis det er en AMD)
Jeg har set fejlen før hvor køleren ikke havde ordentligt kontakt med cpu'en og derfor afbrød bundkortet simpelthen strømmen til cpu'en for at den ikke skulle skades. Den udfræsede kant på køleren skal vende mod den ophøjede kant på soklen.
Avatar billede eklander Nybegynder
07. april 2005 - 16:11 #9
Problemet var en defekt ATX12V Connector
Avatar billede eklander Nybegynder
07. april 2005 - 16:12 #10
Ellers tak for hjælpen :>
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. april 2005 - 18:01 #11
Velbekomme. Fint at du fik det til at spille *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 15:43 #12
Du kan markere dit eget navn nede til venstre og trykke accepter for at lukke spørgsmålet ..