Avatar billede angelhot Nybegynder
03. april 2005 - 16:13 Der er 1 kommentar

Udskiftning af min BenQ 23". Ikke helt tilfreds med.

Nu har jeg næsten haft min BenQ 23" i en lille uges tid nu og er fuldt ud tilfreds med den på nær én ting og det er coatingen. Kort og kort forståes coating sådan, at overfladen ser ud som om den har en textur, lidt som de holografiske kort man kan finde i kornflakes pakker og har et lidt Noise billedkvalitet. Det kommer heletiden i vejen, når man arbejder med grafisk design, hvilket er meget forstyrende. Det kan jeg ikke leve med! Derfor sender jeg den retur i næste uge og skal have fundet noget bedre.

Har fundet ud af, at jeg enten skal have en Dell 24" eller en eller en LaCie 321. Dell'en skulle vise lidt bedre farver, hvor coating skulle være noget bedre end min BenQ 23".

LaCie 321 skulle så eftersigende være den bedste fladskærm og være på højde med de bedste CRT professionelle skærme og lavet til grafiker. Det lyder jo godt, så går ikke ud fra at der er noget coating ved denne skærm. Bare lidt træls, at de ikke har en større fladskærm i wide-screen, da jeg har haft det i 4 år snart.

http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=1050...

Hvilken skærm tror I jeg bliver mest glad for? Dell'en koster 9700 kr. og Lacie 21.3" ca. 10500 kr.
Avatar billede cj84 Nybegynder
04. april 2005 - 10:26 #1
Jeg kender intet til LaCie skærmen, men da jeg selv står og vil have en Dell LCD, har jeg læst en del om dette display. Det har fået utrolig gode anmeldelser både mht billede og mht opdateringshastighed (selvom det jo nok ikke gør den store forskel i dit valg). Derfor har jeg valgt denne skærm!

Men jeg kan anbefale dig at ringe til Dell (Tlf.: 32 87 56 07) og snakke med en salgsassistent der. Sig pænt til ham at du mener den er for dyr og så får du nok et tilbud tilsendt. Jeg gjorde det i sidste uge og der var ihvertfald 1000-1500 kr at spare ;-)
Held og lykke med dit valg af skærm!
(og nej, jeg har intet med Dell at gøre - bare et godt tip til at spare en del penge)