Avatar billede undead_hunter Nybegynder
03. april 2005 - 15:30 Der er 14 kommentarer

Valg af grafikkort

Hey jeg skal have mig et nyt grafikkort men hvilket skal jeg vælge? nogle der har nogle gode foslag som er god til sin pris max pris ca. 15-2500 kr.

På forhånd tak
      Kenneth
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. april 2005 - 16:31 #1
Avatar billede undead_hunter Nybegynder
03. april 2005 - 16:35 #2
Har kigget på Ati 9800 pro det koster 1299 hvis man køber Sapphire. men er det ikk godt at have 256 Mb?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. april 2005 - 16:42 #3
Nej det betyder ikke rigtigt noget i øjeblikket. Det er egentligt blot en "imponator", hvis du forstår hvad jeg mener.
Kun de allermest krævende spil i allerhøjeste opløsning kan bruge de ekstra ram, og så skal grafikkortet virkeligt være godt (læs dyrt) for at man kan få en flydende afviklig. I mellemklassen er 128 mb ram helt fint.
Avatar billede undead_hunter Nybegynder
03. april 2005 - 16:44 #4
Ok så tror jeg snart at jeg køber Ati 9800 pro er der nogle ellers nogle der er bedre men bare lidt dyrere? for kan lige så godt købe så der ikk kun går ½-1 år før jeg skal skifte igen :P
Avatar billede undead_hunter Nybegynder
03. april 2005 - 16:52 #5
For jeg vil gerne kunne spille alle spil også de allermest krævende og også helst dem der bliver lavet om ½-1 år.
Avatar billede undead_hunter Nybegynder
03. april 2005 - 19:46 #6
Er producenten ikke ligemeget???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. april 2005 - 19:57 #7
Ikke altid. Der vil altid være en lille forskel fra producent til producent. Nogle vælger måske at sætte hastigheden lidt ned på ram'en eller core-clock'en i forhold til referencedesignet, og andre at sætte hastigheden op, så derfor kan der være forskel i ydelsen på 2 "ens" kort fra forskellige producenter.
Avatar billede undead_hunter Nybegynder
03. april 2005 - 20:18 #8
Hmm ok kan du så ikk lige hurtigt finde en af de bedste producenter til mig? da jeg ikk har nogen som helst forstand på fx "core-clock" så skal du nok få dine point som du fortjener :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. april 2005 - 20:28 #9
Jeg har gode erfaringer med producenter som MSI og ASUS, der altid får meget ud af deres kort. Club 3d, som jeg vist fik linket til er "gennemsnitligt". Ikke dårligt, men heller ikke "spitze".

MSI 9800PRO:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91807

ASUS laver ikke et 9800PRO, så det kan jeg ikke finde til dig.
Avatar billede undead_hunter Nybegynder
03. april 2005 - 22:10 #10
Producent: Ati
Systemtekst: 128MB DDR, AGP, TV-out, DVI, incl. spil.
Beskrivelse: HIGHTECH 9800 PRO 128MB

Pris inkl. 25% moms: 1768,50 DKK

Er det et godt køb? eller er MSI bedre?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. april 2005 - 22:58 #11
Skulle jeg vælge mellem Hightech og MSI, valgte jeg MSI.

Jeg har selv et ældre MSI gf4 ti4200 og det kører fantastisk i forhold til dets alder. Det er det hurtigste kort jeg har. Selv et overklokket fx5600 kan ikke følge med det.
Min kollega har et MSI 5900XT og det rendte uden problemer fra min søns Club3d 5900XT.
Samme kollega købte et MSI GF4mx4400 af mig og prøvede at se hvor meget det kunne yde. Jeg blev lidt chokeret da han faktisk fik det op omkring 8000 point i 3dmark2001SE. Det er på gf4ti4200 niveau, og helt uhørt for sådan et kort.
Så jeg har rigtigt gode erfaringer med MSI.
Avatar billede undead_hunter Nybegynder
04. april 2005 - 07:39 #12
Jeg har også fx5600 men det kan altså ikk følge med i fx Medal Of Honor Passific Assult men så bliver det nok MSI tak for det
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. april 2005 - 09:12 #13
Velbekomme :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 15:46 #14
Kan spørgsmålet lukkes ?

For at lukke spørgsmålet kan du markere mit navn nede til venstre og trykke accepter.