Avatar billede djgreg Nybegynder
03. april 2005 - 10:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min højtaler virker ikke.

Hej...

Jeg har for nylig ryddet op i min computer. Måske lidt for godt...

Mine højtalere virker i hvert fald ikke mere, men den lyser når man tænder for knappen på højtaleren. Er her nogen som kan fortælle mig hvordan jeg kan få den til at virke? Jeg har Windows XP hvis jeg skal ind og gøre noget i "Control Panel".
Avatar billede sierradriver Nybegynder
03. april 2005 - 10:34 #1
Der er lige et par muligheder du skal tjekke først.

Gå ind i "Start" - "(alle) programmer" -> "tilbehør" -> "underholdning" -> "Lydstyrke"

Der kan du se om lyden evt. er slået fra på enten "Master volumen" (måske hedder den noget andet, det er den helt til venstre) eller "Wave".

Hvis den ikke er slået fra der, er du så sikker på at stikket er sat i (ja, ved det er et dumt spørgsmål, men skal spørge... :D)

Prøv at vende tilbage når du har tjekket det jeg har skrevet her, og sig om det har hjulpet eller ej. Hvis ikke, så må vi prøve noget andet.
Avatar billede djgreg Nybegynder
03. april 2005 - 10:38 #2
Når jeg trykker på volume control siger den:

There are no active mixer devices available. To install mixer devices, Go to Control Panel, click printers and Other Hardware, and then click add hardware.

Men derfra kan jeg så ikke rigtig finde ud af det.
Avatar billede djgreg Nybegynder
03. april 2005 - 10:58 #3
Det virker nu... Ved ikke helt hvorfor...
Avatar billede sierradriver Nybegynder
03. april 2005 - 11:52 #4
det lyders om om at den har haft mistet forbindelsen til lyd driveren.

har du haft genstartet maskinen inden det virkede igen?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2005 - 12:00 #5
Kan nemt skyldes at man er kommet til at tage stikket fra højttalerne ind i en anden port..
Avatar billede djgreg Nybegynder
03. april 2005 - 12:31 #6
Her er hvad jeg gjorde:

Jeg havde prøvet alt, inklusiv at rykke stikket ind i en anden port.

Så der sad den så.

Så gjorde jeg det at jeg gik ind i Control Panel -> Sounds and Audio devices -> Hardware -> Markerede C-Media AC97 Audio Device og klikkede på properties -> Driver -> Driver details, og resten kan jeg ikke rigtig huske, kun at jeg var glad for at den virkede igen :D
Avatar billede djgreg Nybegynder
10. januar 2011 - 22:45 #7
m