Avatar billede maow_mafas Nybegynder
02. april 2005 - 23:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Diverse Windows problemer!

Kære alle freaks, nørder og organismer ligesom min.

Jeg sidder nu her, endnu engang og roder lidt hved min Pc, kort sagt en ny windows installation....:P
Men denne gang, for en gangs skyld, irriterer windows. Jeg har givet den alle updates og deriblandt Sp2 som har forårsaget en større sikkerheds opdatering. Men når jeg nu sidder her, vil den ikke vise mig pop-upperne selv når jeg giver den fuldtilladelse. Så første spørgsmål er meget simpelt, hvordan S**** slår jeg den S**** Pop-up blokker helt fra, så den på ingen måde, kan irritere mig mere.
Den anden ting... Dette omhandler også Windows explorer men denne gang startsiden. Nej jeg ville self ikke skrive hvis jeg bare skulle ændre den normalt, men det vil den ikke lade mig gøre! Jeg har nu kørt alle procedurer igennem som JEG kender, den normale skiftning, at slette cookies og at slette oversigten. Hvad kan jeg ellers gøre for at den ikke skifter tilbage igen, når jeg har skiftet. Jeg har haft gjort det på følgende måde, først er jeg gået ind i internetindstillinger og ændrer start adressen, derefter sletter jeg cookies og oversigten. Til sidst siger jeg andvend og trykker ok, hvorefter at den stadig starter op på microsofts hjemmeside.... Er der en eller anden der har været udsat for det samme og som hved, hvordan det skal løses???
Mit sidste og 3. problem omhandler mine drev, det er en mindre men stadig irrriterende faktor. Som irriterer i dagligdagen. Mine 2 hoveddrev har byttet plads, dette er og så sket efter den nye installation. Ganske simpelt så har mit daværende data D: ( nu C: ) byttet plads med min Windows partition C: ( nu D: ). Så er der nogle der ganske simpelt kan svare mig på hvordan at jeg kan bytte de 2 drevnavne om igen????

Med kærlig Hilsen maow_mafas
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. april 2005 - 23:51 #1
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger jeg på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Det er dit besvær med startsiden der gør at jeg tror vi er nødt til at se en HiJackThis log fra maskinen
Avatar billede kalp Novice
02. april 2005 - 23:52 #2
tror jeg kan hjælpe med de 2 første problemer.. angående popups.. så skal du ind under funktioner->internet indstillinger ->sikkerhed og sætte den til lav.
ellers vælge brugerdefineret og sæt den til at tillade activex
Avatar billede maow_mafas Nybegynder
03. april 2005 - 00:04 #3
Ok, det skulle så være den her:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:03:06, on 03-04-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
D:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
D:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VetTray.exe
D:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
D:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
D:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\isafe.exe
D:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VetMsg.exe
D:\Programmer\Opera\Opera.exe
D:\Programmer\Opera\Download\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] D:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] D:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VetTray] D:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VetTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKLM\..\Run: [AWMON] "D:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] D:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1112294103903
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{4F04B508-1713-4CB6-B9EC-4C3CDF80783A}: NameServer = 80.208.99.130,195.231.241.25
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - D:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - D:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\isafe.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - Computer Associates International, Inc. - D:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VetMsg.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. april 2005 - 00:14 #4
Loggen er ren.

1. Klik funktioner | internet indstillinger | Beskyttelse af personlige oplysninger.
Nederst på dette faneblad finder du popup stopperen og her kan du slå den fra.

2. Prøv lige at slå adwatch fra og se om du nu kan få lov at ændre startsiden.

3. Mht at drevene har byttet plads, så skal du afgøre med dig selv om du gider at geninstallere maskinen, for det er du nødt til hvis du vil have windows til at være på c:.
Avatar billede maow_mafas Nybegynder
03. april 2005 - 00:28 #5
ok, det virker stadig ikke med pop-up blokkeren, brugte Yahoo launch til at teste det!
Start side rådet virkede, og findes der virkelig ingen programmer til at ændre drev navne med???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. april 2005 - 00:42 #6
Ikke nogen der er til at komme til for penge.
Jeg måtte også selv geninstallere første gang jeg rendte ind i problemet.
Så læser man dokumentationen igennem anden gang og finder ud af hvad man gjorde galt *s*

Kan du komme med et link til en side hvor popup'en ikke virker ? Jeg kender ikke yahoo launch.
Avatar billede maow_mafas Nybegynder
03. april 2005 - 00:51 #7
Hmmm... det er en online musik video kanal, den virker nu...:) Kan ikke finde andre sider at teste på lige nu, men antager at det er i orden når launchen virker (www.launch.yahoo.com)... Tak for hjælpen makker!

Hilsen maow_mafas
Avatar billede maow_mafas Nybegynder
03. april 2005 - 00:52 #8
Vil du hurtigt give en svar besked???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. april 2005 - 00:52 #9
Den kommer her *s*
Avatar billede maow_mafas Nybegynder
03. april 2005 - 01:00 #10
Accepteret
Avatar billede maow_mafas Nybegynder
03. april 2005 - 01:00 #11
Accepteret!;P
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. april 2005 - 01:02 #12
Takker for point :)