Avatar billede ullum Praktikant
02. april 2005 - 07:37 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

er windows firewall

god nok, eller vil i anbefale eksempelvis zone alarm istedt
Avatar billede arlet Juniormester
02. april 2005 - 08:01 #1
Windows firewal er IKKE god nok.

Jeg ville vælge sygate, hvis den skal være gratis og Bitguard, hvis du vil betale lidt.

Alt sammen og meget mere kan du læse mere om her: http://www.arlet.dk/firewalls.htm
Avatar billede soreno Praktikant
02. april 2005 - 08:39 #2
Fin påstand at komme med.

Men har du nogle argumenter for
hvorfor Windows firewall ikke er god nok ?
Avatar billede klubba Nybegynder
02. april 2005 - 08:44 #3
Glem Windows firewall, den holder ikke en meter. Hvis du skal have en gratis en så anbefaler jeg zone alarm!
Avatar billede arlet Juniormester
02. april 2005 - 09:08 #4
soreno-> Windows indbyggede firewall kan kun kontrollere datatransport ind i din maskine, men ikke ud fra den.

Der ser jeg en meget stor negativ ting ved den firewall
Avatar billede soreno Praktikant
02. april 2005 - 11:49 #5
Se, det var et godt argument. :-)

Men, hvis man ikke kører eksekverbare filer af "tvivlsom" oprindelse og bruger webmail, så ser jeg ikke nogle problemer med at nøjes med Windows firewall.

Så handler det bare om definition og opfattelse af hvornår et program er "tvivlsom". ;-)
Avatar billede arlet Juniormester
02. april 2005 - 12:38 #6
Glad for at du kunne lide mit argument*S*

Men det er ikke alle der ved om de har en eksekverbar fil, der søger mod nettet!!
Avatar billede ullum Praktikant
02. april 2005 - 17:10 #7
tak for jeres input.
Det er til en sekundær maskine der bruges i baren som jukebox, den har nu også netadgang og skal jo så sikres på en eller anden vis