Avatar billede noooze Nybegynder
01. april 2005 - 18:50 Der er 18 kommentarer

Photoshop cs fryser

nogen der har haft disse problemer ?
når jeg begydenr at lave noget - så fryser photoshop i bidder. jo længere jeg arbejder jo længere er perioderne hvor photoshop ikke virker

Det sjove er at det virker perfekt på min bærbar.

sidder med en p4 3,4 mhz med 180 gig hdd, 1 gig ram og et 128 mb gforce 6800 grafikkort. det burde da kunne køre det optimalt :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
01. april 2005 - 18:55 #1
Har du prøvet at installere det igen ?
Prøvet med opdateringer ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. april 2005 - 19:23 #2
prøv evt slette præference filen da det kan være der er kommet en indstilling der gør at det går galt

hold CTRL+ALT+SHIFT nede mens du starter photoshop op, husk at sige ja til at slette filen den spørger om
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. april 2005 - 19:30 #3
hvis det ikke virker prøv da at gå ind i edit - prefrences - plugins and skratch disk og sæt din second scratch disk til dit nummer 2 drev hvis du har partioner på drevet.

Evt også gå ind under den der hedder memory and image cache og sæt memory op så den har lov til at bruge lidt mere af dine 1 gb ram
Avatar billede noooze Nybegynder
01. april 2005 - 19:54 #4
hold da helt....
min design lære sagde godt nok i var hurtige.... men for dælen :)

ok jeg fandt ud af at min scratch disk var på samme drev som windows. har nu sat den til drev 2 da photoshop fortalte mig at det ikke var godt.

slettede præferences..

men nu er det endnu værre - fryser nu hurtigere.
nogen ide ? havde lige geninstalleret det.

ellers må jeg til en geninstallation igen
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. april 2005 - 20:03 #5
ja primery disk skal bare stå til windows men hvis du har en større partion kan du sætte den som nummer 2

prøvede du at sætte den op så den måtte bruge lidt flere ram?

Har du nye skifttyper installleret?
eller har du andre plugins installeret?

Det kan evt være nogle af dem som gør at det ikke virker ordenlig.
Avatar billede noooze Nybegynder
01. april 2005 - 20:06 #6
hmmm ... jeg må lige prøve igen

jeg gav den lov til at bruge 600 mb ram nu.

har pt ingen plugins installeret. prøver lige at gøre som du skrev igen
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. april 2005 - 20:20 #7
sig til hvordan det virker
Avatar billede noooze Nybegynder
01. april 2005 - 20:25 #8
godt - installeret på helt andet fysisk drev, scratch disks sat til andet fysisk drev. givet mere ram...

tilbage hvor jeg begyndte. stadigvæk freezes
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. april 2005 - 20:28 #9
okay det lyder godt nok underligt. Jeg tænker lidt over den, da jeg er nød til at smutte nu. vender tilbage når jeg har fundet et svar.
Avatar billede michael-k Nybegynder
01. april 2005 - 20:29 #10
så må vi da håbe han finder et svar :P
Avatar billede noooze Nybegynder
01. april 2005 - 20:32 #11
ja det håber jeg også :)

sidder midt i projekt og har egenlig brug for det her skidt.
gad vide om det har noget med windows ? ved ikke meget om det, men kunne forstille mig at disse 2 produkter kan forstyrre hinanden når de er i brug.

jeg krydser fingre for at mr. triple-x ved noget
Avatar billede noooze Nybegynder
01. april 2005 - 20:38 #12
en lille update. her er min fejl rapport som kommer hver gang
fejlen indehholder følgende filer

F:\DOCUME~1\casper\LOKALE~1\Temp\WERe738.dir00\Photoshop.exe.mdmp
F:\DOCUME~1\casper\LOKALE~1\Temp\WERe738.dir00\appcompat.txt

szAppName : Photoshop.exe    szAppVer : 8.0.0.0    szModName : hungapp
szModVer : 0.0.0.0    offset : 00000000
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. april 2005 - 20:43 #13
der kommer lige et skud med løshagl

Prøv slet alle temp filer i windows
Avatar billede noooze Nybegynder
01. april 2005 - 21:11 #14
godt - alle temp filer er slettet. fik lov til at tegne meget meget mere før den frøs og den kom meget hurtig på banen igen
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. april 2005 - 21:12 #15
hmm
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. april 2005 - 21:12 #16
jeg er ved at være tør for ideer desværre
Avatar billede noooze Nybegynder
01. april 2005 - 21:28 #17
ok men tak for hjælpen - fantasik anyways
Avatar billede triple-x Nybegynder
01. april 2005 - 21:29 #18
prøv at ringe til adobes danske afdeling mandag det kan være de kan få noget mere ud af den fejlmelding du får.