Avatar billede fynbo Nybegynder
01. april 2005 - 11:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

harddisk arbejder konstant

Hej,

Har endnu et spørgsmål. Min harddisk arbejder konstant, også selvom kun Finder kører.

Udover top, kan jeg så se nogle steder hvad der sker? jeg er ved at blive gal af at høre på den lyd.

det er en powerbook og kører mac os x 10.3.80
Avatar billede fynbo Nybegynder
01. april 2005 - 11:17 #1
hvis ikke strømstikket er i, siger den ikke noget. tvivler lidt på det er harddisken så, fordi man kan høre forskel når harddisken summer. den lyd jeg omtaler, er sådan en konstant lille summe som minder om harddisk lyd
Avatar billede aeblenet Nybegynder
01. april 2005 - 11:20 #2
Den trænger sikkert til at blive rettet op af f.eks NORTON SPEED DISK + NORTON UTILITY

Har du dem ?
Avatar billede a-and Nybegynder
01. april 2005 - 11:38 #3
Hvis journaling er slået til, burde disken automatisk blive diskfragmenteret. Prøv eventuelt og gøre en reparerer tilladelser fra diskværktøjer. Det kan også gøres fra startdisken. Til vedligeholdelse af harddisken foretrækker jeg selv Alsoft diskwarrior, da den har reddet mig ud af problemer flere gange. Når den laver et nyt biblotekt sørger den automatisk for at filerne kommer til at ligge på den mest hensigsmæssige måde.
Avatar billede egonspock Seniormester
01. april 2005 - 16:15 #4
Det er ikke fordi du har en antivirus-ting til at køre som Norton eller Virex? De har det med at scanne filer for et godt ord. Når du siger top, er der så nogen proces, der spiser mere end 5% når den ellers ikke laver noget?