Avatar billede lassechr Nybegynder
31. marts 2005 - 14:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Har fået tele2 adsl- virker på alle netværkscomputer, undtagen én

Jeg har lige fået Tele2 ADSL. Vi har haft en tekniker til at sætte modem og skillefilter til.. Det virker fint på alle computere på netværket, undtagen én af dem. Hvis jeg går ind i netværksforbindelser og tjekker LAN-forbindelse siger den "begrænset eller ingen forbindelse." Hvis jeg prøver at reparere siger den, den ikke kunne fuldføre reparationen "Forny IP-adresse" (eller noget lignende) og at jeg skal kontakte den der administrerer netværket.. nogle der ved hvad jeg kan gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2005 - 14:23 #2
Lad min gætte du har 3 maskiner ?
Avatar billede bongamf Nybegynder
31. marts 2005 - 14:23 #3
Hvor mange computere har du tilsluttet på netværket? - Og hvad har du tilsluttet dem til? En hub, switch eller router?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. marts 2005 - 14:23 #4
Hvordan er dit setup? Router/Switch? Hvormange maskiner har du på? Fast/Dynamisk IP?
Avatar billede lassechr Nybegynder
31. marts 2005 - 14:26 #5
Ja, man skal åbenbart have router hvis man har mere end 2 computere på netværket.. screem_brille, opretter du lige et svar, siden du kom først?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. marts 2005 - 14:29 #6
Det er ikke sikkert at du skal have en Router. Det kan være at Tele2 kan give dig 2 ekstra dynamiske IP adresser, spørg dem!
Avatar billede lassechr Nybegynder
31. marts 2005 - 14:29 #7
Lige noget andet.. kan en router hedde en switch med et par bogstaver foran? eller noget lign.. kan ikke finde en på www.datagaarden.dk
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2005 - 14:30 #8
Det kommer her, og tænkte godt der var fordi du havde 3 maskiner på, men kun 2 dynamiske IP ;)
Avatar billede lassechr Nybegynder
31. marts 2005 - 14:30 #9
james_t_dk - det koster 3 kroner i måneden.. foretrækker en router
Avatar billede lassechr Nybegynder
31. marts 2005 - 14:31 #10
screem, vi har kun 1 fast ip, men jeg har ringet ind til deres hotline, og der fik jeg at vide at jeg skulle bruge en router!
Avatar billede lassechr Nybegynder
31. marts 2005 - 14:35 #11
Og kan man godt tage et enkelt kabel fra router til hub/switch og så bare sætte kabler fra hub/switch'en ud til hver maskine, og så forvente, det virker?
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2005 - 14:35 #12
Det er også korrekt, en router gør at du kan sætte ligeså mange computere op bag denne router som du måtte have lyst til (næsten da,) så du udefra kun benytter den ene IP adresse du har.
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2005 - 14:39 #13
ja det er korrekt (dog kan det være man muligvis sakl lave enkelte små ændringer i sin routers opsætning, men det er ikke svært, dette gøres via sin browser)