Avatar billede funder2000 Nybegynder
31. marts 2005 - 10:23 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

lydkort hmm

hey har lige geninstalleret hele min pc. fandt så lige ud af at mine driver cd'er ikke længere virker for mange ridser!.har fundet drivere til de fleste ting men mangler lydkort.
de 2 cd'er med drivere er

1. den er grøn/blå der står mainboard med gul i toppen i bunden står der VER 1.6S.

2. der står software and documents--- 3d force 4  nvidia graphics

jeg har hentet nvidia drivere så mit grafik kort kører fint hvilken lydkort driver skal jeg bruge
Avatar billede articfruit Nybegynder
31. marts 2005 - 10:35 #1
hent everest, den fortæller det hele om din computer... http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede articfruit Nybegynder
31. marts 2005 - 10:37 #2
alternativt, kan du prøve at køre en windows update, det kan muligvis være at den vil komme med en lydkort driver...
Avatar billede funder2000 Nybegynder
31. marts 2005 - 10:44 #3
ok har gjort det fandt ud af det var sis 7012 audio device hentede driver men under installation kommer den med fejl kode 536870397 efter det siger den fail to install on XP så hvad gør jeg nu???
Avatar billede boxer Nybegynder
31. marts 2005 - 10:48 #4
Tjek lige dette link for en passende driver til dit styresystem:
http://www.short-media.com/search.php?id=8
Avatar billede boxer Nybegynder
31. marts 2005 - 10:50 #5
Avatar billede funder2000 Nybegynder
31. marts 2005 - 10:59 #6
den første side blev det ikke bedre af den anden side kan man ikke hente fra pt nogle andre forslag
Avatar billede funder2000 Nybegynder
31. marts 2005 - 11:02 #7
det er jo også kun sys. filer ingen installations drivere
Avatar billede boxer Nybegynder
31. marts 2005 - 11:13 #8
Ifølge dette link er der flere der har haft problemet: http://totallydrivers.com/forum/thread.asp?thread=5245

Du kan prøve at kigge det igennem og se om der er noget du kan bruge.
Avatar billede articfruit Nybegynder
31. marts 2005 - 11:14 #9
http://www.ecsusa.com/downloads/driver/sound/7012106.zip

unzip...

gå i enhedshåndtering og find lykortet og opdater driver... vælg driver placering og peg på de udpakkede filer...
Avatar billede funder2000 Nybegynder
31. marts 2005 - 11:23 #10
enhedshåndtering find lydkort der står ikke mit lydkort altså sis 7012 eller noget der er bare enheder til lyde osv hvilke skal jeg så vælge
Avatar billede articfruit Nybegynder
31. marts 2005 - 11:28 #11
er det ikke nogen med gul udråbstegn?
Avatar billede boxer Nybegynder
31. marts 2005 - 12:03 #12
Hvilke valgmuligheder har du i enhedshåndtering under enheder til lyde?
Avatar billede c-holst Novice
31. marts 2005 - 12:27 #13
for mig lyder det som om du har glemt at installere driverne til dit chipset.
brug everest og fortæl, hvilket bundkort du har. så skal jeg prøve at linke til de ting jeg tror du mangler.
sis7012, er heldigvis ret udbredt, så det skal vi nok få til at køre.

Så, hvilket bundkort har du?
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 22:24 #14
Kan spørgsmålet lukkes?
Avatar billede funder2000 Nybegynder
18. april 2006 - 09:51 #15
hey ved godt det er meget længe siden men vil lige have det ordnet skal nok huske at dele point ud når det virker jeg har lige hentet everest bundkort navn
ECS k7s5a
under enhedshåndtering afinstallerede jeg det gult markerede lydkort og genstartede og håbede det hjalp det gjorde det ikke så skal jo nok bruge alle de der drivere ige??
Avatar billede boxer Nybegynder
18. april 2006 - 09:58 #16
Prøv forslagene fra dette link:
http://www.it-knowlegde.dk/nyformateret%20pc%20-%20intet%20virker.htm
Start fra toppen og spring det over du har prøvet :o)
Avatar billede funder2000 Nybegynder
18. april 2006 - 10:00 #17
har kigget på det, C-holst kan du eller andre linke til det jeg mangler???
Avatar billede funder2000 Nybegynder
18. april 2006 - 10:08 #18
er der ingen der lige kan linke til de drivere jeg mangler nu har jeg jo everest så hvis der er nogle ? så bare fyr løs
Avatar billede boxer Nybegynder
18. april 2006 - 10:41 #19
Everest linker selv til drivere!

Klik dig ind på hardwaren (chipsæt), gå ned i bunden og vælg det link der står til drivere.
Avatar billede funder2000 Nybegynder
18. april 2006 - 15:19 #20
når jeg gør det og har valgt XP som mit OS er der alle dem her og vælge i mellem hgvilken skal jeg bruge

Sata & raid
gpu graphics drivers
igp graphics drivers
audio drivers
network driver
ide driver agp (gart) driver
soc ia
Avatar billede boxer Nybegynder
18. april 2006 - 15:36 #21
Åbn Everest.
Klik på motherboard.
Klik på chipsæt.
Marker den øverste af de (sandsynligvis" 2 muligheder.
Nede i det "store" skærmbillede scroller du helt ned i bunden.

Der bør være link til hentning af driver.

Ellers må du lige skrive hvad chipsættet hedder. Så skal jeg nok forsøge at finde drivere til dig.

Jeg vil gætte på at det er et nVIDIA nFORCE 4, men det er kun et gæt :o)
Avatar billede funder2000 Nybegynder
18. april 2006 - 15:54 #22
hey jeg har hentet en driver der hedder 7012106 men når man åbner den er der ingen exe filer! det er jo kun lydkortert der mangler har hentet nvidia skærmdriverer som var exe filer. findes der ikke exe filer til at installere lydkort når jeg går under enhedshåndtering er der heller intet lydkort mere efter jeg afinstallere det derinde fra
Avatar billede funder2000 Nybegynder
18. april 2006 - 15:57 #23
prøvede det der hedder driveropdatering i everest der linker den videre til drivergruide scanner hele maskinen fortæller mig så at den kan finde bedre drivere til følgende hvis jeg melder mig til og betaler de den forelår er følgende

sis pci ide controller
sis 900 baseret pci fast ethernet netverkskort
spilport til ch products gamecard 3
  ved ikke om det var nogen hjælp
Avatar billede boxer Nybegynder
18. april 2006 - 16:00 #24
Jeg får først tid senere iaften.

Men jeg vil stadig mene at det er chipsætdriver du skal gå efter. Grunden til dit lydkort ikke figurerer i enhedshåndtering er sandsynligvis pga manglende chipsætdriver.

Jeg har fortalt hvordan du finder navnet på dit chipsæt.
Skriv det herinde så skal jeg eller en anden forsøge at finde driveren til dig.
Avatar billede funder2000 Nybegynder
18. april 2006 - 16:40 #25
kan det hjælpe dig???

Version                                          EVEREST v2.80.534/dk
    Benchmark Modul                                  2.0.139.0
    Hjemmeside                                        http://www.lavalys.com/
    Rapport Type                                      Hurtig rapport [ TRIAL VERSION ]
    PC                                                JESS-0BC23A6B49
    Generator                                        jess
    Operativ System                                  Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 (WinXP Retail)
    Dato                                              2006-04-18
    Tid                                              16:39

--------[ Chipsæt ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Nord Bro: SiS 735 ]

    Nord Bro Egenskaber:
      Nord Bro                                          SiS 735
      Supporterede FSB Hastigheder                      FSB200, FSB266
      Understøttede Hukommelses Typer                  PC100 SDRAM, PC133 SDRAM, DDR-200 SDRAM, DDR-266 SDRAM
      Revision                                          01
      Type                                              682 Pin BGA
      In-Order Queue Depth                              7

    Hukommelses Timing:
      CAS Latency (CL)                                  2.5T
      RAS To CAS Delay (tRCD)                          3T
      RAS Precharge (tRP)                              4T
      RAS Active Time (tRAS)                            6T
      Row Cycle Time (tRC)                              10T
      RAS To RAS Delay (tRRD)                          2T
      Write Recovery Time (tWR)                        2T

    Hukommelses Sokler:
      DRAM Sokkel 1                                    512 MB  (PC2700 DDR SDRAM)
      DRAM Sokkel 2                                    512 MB  (PC2700 DDR SDRAM)

    AGP Kontroller:
      AGP Version                                      2.00
      AGP Status                                        Tilkoblet
      AGP Enhed                                        nVIDIA GeForce4 MX 440
      AGP Aperture Størrelse                            64 MB
      Understøttede AGP Hastigheder                    1x, 2x, 4x
      Nuværende AGP Hastighed                          4x
      Fast-Write                                        Ikke Understøttet
      Side Band Addressing                              Understøttet, Frakoblet

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        Silicon Integrated Systems Corporation
      Produkt Information                              http://www.sis.com/products/index.htm#chipsets
      Hentning af Driver                                http://www.sis.com/download
      Driver Update                                    http://driveragent.com?ref=59

  [ Syd Bro: [ TRIAL VERSION ] ]

    Syd Bro Egenskaber:
      Syd Bro                                          [ TRIAL VERSION ]
      Revision                                          00

    AC 97 Lyd Controller:
      Lyd Controller Type                              SiS 7012
      Codec Navn                                        C-Media CMI9738
      Codec ID                                          434D4941h
      S/PDIF Udgang                                    Ikke Understøttet

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        Silicon Integrated Systems Corporation
      Produkt Information                              http://www.sis.com/products/index.htm#chipsets
      Hentning af Driver                                http://www.sis.com/download
      Driver Update                                    http://driveragent.com?ref=59
Avatar billede boxer Nybegynder
18. april 2006 - 17:06 #26
Kommentar: funder2000

Jeg tror du har fat i den rigtige. Hvis der er en af filerne der hedder noget med installationsoplysninger, skal du højreklikke på den og vælge installer.
Genstart.

Hjalp det?
Avatar billede boxer Nybegynder
18. april 2006 - 17:54 #27
Problemet er måske at det er en zip.fil du har hentet?
Den skal først pakkes ud med et program som winzip, winrar eller winace.
Avatar billede funder2000 Nybegynder
19. april 2006 - 00:20 #28
nej de er pakket ud men ingen exe filer
Avatar billede boxer Nybegynder
19. april 2006 - 00:25 #29
Er der ikke en af disse filer som hedder noget med installationsfil?
Om ikke andet, kan du prøve at højreklikke på dem alle sammen.
Hvis du ved at højreklikke får muligheden "installer", skal du prøve at gøre det.
Så burde driveren blive installeret.
Avatar billede funder2000 Nybegynder
19. april 2006 - 09:18 #30
hey nej der er ingen installations filer men hvilke af dem her skal jeg vælge i step 2

Sata & raid
gpu graphics drivers
igp graphics drivers
audio drivers
network driver
ide driver agp (gart) driver
soc ia
Avatar billede boxer Nybegynder
19. april 2006 - 09:46 #31
Sorry - jeg har misforstået dig :o)

Du skal vælge audio drivers og dernæst 7012

Men...
Tror jeg nærmere at du skal herind:
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?categoryid=1&typeid=4&detailid=192&DetailName=Driver&DetailDesc=K7S5A(3.1)&MenuID=0&LanID=0
og downloade sound driveren.
Avatar billede funder2000 Nybegynder
19. april 2006 - 10:12 #32
har jeg gjort hjælper ikke men det er vel fordi der ikke er et lydkort under ehnedshåndtering installerede også en anden driver den kunne ikke finde nogen raid sagde den
Avatar billede funder2000 Nybegynder
19. april 2006 - 10:51 #33
det ender vel med jeg må ringe til firmaet jeg købte pc'en af for at få de drivere LOL
Avatar billede boxer Nybegynder
19. april 2006 - 11:02 #34
Det kunne godt tyde på det :o)

Prøv at installere IDE driveren herfra:
http://www.sis.com/download/
Avatar billede funder2000 Nybegynder
19. april 2006 - 11:55 #35
ja så har jeg også gjort det og så stod der efter genstart cannot find rain controller LOOOL
havde jeg dog bare Aldrig afinstalleret det lydkort er der ikke en måde jeg kan få det frem på igen????
det var markeret gult under enhedshåndstering og jeg trykkede afinstaller men hvordan får jeg det frem igen for hvis det først er fremme burde jeg jo kunne få det til at virke...
Avatar billede funder2000 Nybegynder
19. april 2006 - 12:09 #36
ATT anonym
jeg fik lavet det selv installerede cmedia ac97 audio device og vupti så virker den men du får i hvert fald point for din ulejlighed mange tak
Avatar billede funder2000 Nybegynder
19. april 2006 - 12:11 #37
kan du ikke lige skrive et svar så jeg kan godkende...
Avatar billede boxer Nybegynder
19. april 2006 - 15:05 #38
Velbekomme :o)

Der kommer et svar her.