Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 15:08 Der er 33 kommentarer og
4 løsninger

Læskedrikke: Red Bull og Mountain Dew

Hej folkens,

Ja, benytter mig lige af at "misbruge" den frie debat ;)

Men jeg har et par spørgsmål.

1.) Jeg er gammel "amerikaner" og har boet i usa i noget tid, men er lettere afhængig af en sodavand som Pepsi laver, og den hedder Mountain Dew.
Jeg ved at den kan ikke købes normalt i Danmark, men det kunne jo være at nogle af de Indvandre kiosker har parralelimporteret dem måske i 2 liters.
Så Kender i et sted i københavn hvor man kan købe denne sodavand?

2.) Jeg drikker også RedBull, og kan købe både de normale på dåse, og så kan man også få dem i en lille flaske.
Så spørgsmålet er; er der mere boost i dem i glas? eller er det helt det samme. Jeg tror nok at det er en "thailandsk" reedbull, da det vist er sådan noget skrift der er på dem alle.

Håber der er et par oplyste herre herinde der kan give mig lidt facts, og jeg øffer en masse points på jer :D

Mvh
Kasper
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 15:11 #1
Tilføjelse: hvis man kan købe M.Dew i fx Malmö, må det også gerne meddelse, men kbh er top prio'
Avatar billede a1a1 Novice
30. marts 2005 - 15:30 #2
mener da at de har mountaindew i sverige (lige som de altid har haft dr pepper), jeg mener også at have set dem i kiosker, men kan ikke lige huske hvor...
Ellers må du nøjes med faxekondi :o)

Jeg mener at der er forskel på hvor meget "power" de må putte i redbull (og putter i) i de forskellige lande, og i thailand er der sikkert igen grænse.

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
30. marts 2005 - 15:31 #3
du kan jo kigge et par hundrede kiosker igennem på få timer, hvis du tager til nørrebro eller vesterbro :o)
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 15:34 #4
Hehe... jeg er på krykker pt :)
Avatar billede helle-j Nybegynder
30. marts 2005 - 15:37 #5
Hej må de modsatte af herrer også være med. Du kunne gøre som jeg søge i bekendtskabskredsen om ikke der er nogle der har forbindelse til de amerikanske baser(dem er der jo nogle stk. af i Tyskland). Så er det ikke længere noget problem at få fat i Mountain Dew, de sælger dem i deres butikker.

God fornøjelsen med jagten!
Avatar billede phuc69 Juniormester
30. marts 2005 - 15:42 #6
Har haft samme problem med Mountain Dew. Jeg har set den i Americaner butikken i KBH. Bor desvære selv i Jylland :-)
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 15:44 #7
Tja, jeg kan da gøre et forsøg. Jeg kender et par Army buddys fra usa, og ved ikke om de kender nogle på US-basen i Tyskland. Men et forsøg værd...
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 15:48 #8
Men vil da gerne stadig høre fra andre som måske kan finde dem i kbh
Avatar billede phuc69 Juniormester
30. marts 2005 - 15:50 #9
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 15:58 #10
Jeg har faktisk set det der, men det er 14 kr for en dåse, og det er liiiiidt dyrt ;)
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
30. marts 2005 - 15:59 #11
her ser det ud til du få en 24pk for 150 risdaler...

http://www.dialife.dk/shop/product_info.php?products_id=171

Så er der selfvølgelig også noget forsendelse eller noget...
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 16:35 #12
Hey luigi, den kendte jeg sgi ikke den butik... Jeg vil sikkert bruge den, hvis  jeg ikke finder en butik i københavn.
Kender du butikken, eller har du bare lavet en søger?
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
30. marts 2005 - 16:41 #13
Det var en søger kasper! Forresten - af ren og skær nysgerrighed, har aldrig smagt mountain dew, læner den sig smagsmæssigt op ad en dansk sodavand, så jeg kan sammenligne den med noget, eller er det fuldstændig anderledes end noget herhjemme?
Avatar billede a1a1 Novice
30. marts 2005 - 16:50 #14
faxekondi
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 16:52 #15
Lidt ala faxekondi med en skviss af noget andet. Den amerikanske udgave indeholder dobbelt koffein end cocacola. nogle syntes at den er lidt for sød, men de fleste jeg kender syntes at den smager superduper. En ting der er værd at smage/købe.
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
30. marts 2005 - 17:05 #16
Okidoki! Hmmm...ja det lyder da slet ikke så dårligt...kan godt være jeg skulle prøve lige at få fingre i et par smagsprøver! :D

Jeg er lige med på en kigger her i tråden, og ser om du finder et sted i kbh., ellers så tror jeg sq jeg prøver at bestille sådan en 24pk der fra dialife.dk på et tidspunkt - det er trods alt kun 150kr/24stk = 6,25kr/stk + noget forsendelse! ;)
Avatar billede a1a1 Novice
30. marts 2005 - 17:05 #17
der ligger en kiosk på gothersgade, første sidevej på venstre hånd (fra kongensnytorv)..

Der mener jeg faktisk at jeg har set dem
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 19:43 #18
Luigi: bor du i københavn?  så kan det jo være at vi kan få rabat på forsendelse, eller spare lidt hvis der bliver købt dobbelt evt?

A1: Jeg skal vist alligevel derned imorgen, så kan jeg lige se ad.

Jeg hørte engang at man kunne finde 2liters et sted omkring Brønshøj. Men derud tager jeg ikke bare for at kigge kiosker igennem.
Jeg har også fået min soda-pusher-butik til at forhøre sig om at han kan få M.Dew hjem.
Avatar billede a1a1 Novice
30. marts 2005 - 19:49 #19
prøv at kigge nørrebro igennem, f.eks. den (ene af dem) der ligger lige overfor nørrebro station...

;o)
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 20:11 #20
Ja, der ligger en stor en, også den på hjørnet ved busstopstedet og mener også der ligger en pølsevogn.
Avatar billede a1a1 Novice
30. marts 2005 - 20:17 #21
nej, det er ikke den jeg tænkte på, det er den på det andet hjørne :o)
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 20:20 #22
Nåå, modsat... men de har da også 2 liters sodavand og andet sweet stablet godt op i alle vinduerne!. Men ja, jeg vil da prøve der, ellers kender de vel de andre butikker - og de er vel mere eller mindre i familie med hinanden og køber samme sted.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 20:20 #23
Mangler dog stadig facts om det med RedBull
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
30. marts 2005 - 20:23 #24
Tror jeg har fundet noget godt :D

http://www.americana.dk/ - se på adressen, det er i kbh.! ;)

http://www.americana.dk/americanashopping.htm

Her koster det så 15kr for 35,5 cl!
Avatar billede a1a1 Novice
30. marts 2005 - 20:26 #25
det jeg sagde med redbull er jeg meget sikker på, det var derfor at de var forbudt i Danmark (i "officielle" kiosker").

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
30. marts 2005 - 20:28 #26
du kan sikkert få "thai" redbull i en thai butik, der ligger i hvertfald en på gasværksgade
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 20:30 #27
Luigi: jeg kender den godt, der køber jeg også bubblegum, den pinke ;)  men de har nogle sindssyge priser :o

A1: ja, redbull er ulovlig grundet det høje indhold af koffein og et andet "stof" der er i.
Men de smager jo godt, og så kan jeg købe dem billigt hos min colapusher, og han har begge typer, dåse og flaske.
Avatar billede a1a1 Novice
30. marts 2005 - 20:35 #28
man kan da få "børne" redbull i f.eks. 711 (der jo ikke parallelimportere)
Avatar billede a1a1 Novice
30. marts 2005 - 20:37 #29
du kan vel læse på dåse/flaske hvormeget der er i?
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
30. marts 2005 - 20:38 #30
Jeg kan ikke læse det på flasken, da det står på thai eller lign sprog - ser ihvertfal sjovt ud :D
Avatar billede killifish Nybegynder
31. marts 2005 - 05:46 #31
Mountain Dew smager af Sprite med en lidt bitter eftersmag. Har faktisk lige drukket min første i dag (er i USA i dette halvår), personligt kan jeg ikke forstå hvorfor folk synes de er gode, men alle går og sutter i dem herovre.

Mit problem når jeg kommer tilbage til Danmark bliver helt sikkert hvordan jeg får fat på Root Beer i Aalborg...
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
31. marts 2005 - 08:54 #32
Sådan går det når man er lettere indfødt *g*
Avatar billede a1a1 Novice
31. marts 2005 - 12:20 #33
føj, rootbeer, smager da af tandlæge :o))
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
08. maj 2005 - 13:09 #34
Luigi laver du lige et svar, så jeg kan give jer points
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
08. maj 2005 - 13:18 #35
En lille sidebemærkning: Red Bull er ikke forbudt i DK pga. indehold af koffein og den andre energy styrkende ingredienser, men fordi der er tilsat C-vitamin. Det er ikke tilladt i DK at lave vitaminberigende produkter.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
08. maj 2005 - 13:27 #36
Ja, og taurin indholdet, som siges at skulle kunne forvolde skade på organer hvis indtages i større mængder
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
25. juni 2005 - 14:54 #37
hov må nok hellere lukke