Avatar billede lazy_warrior Nybegynder
30. marts 2005 - 09:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Generering af XSD

Hej
Jeg prøver at konvertere en DTD om til et xsd-dokument.

Det eneste program jeg har fundet til dette er XML-spy, hvilket jeg ikke har tænkt mig at købe, da det ikke er så meget jeg skal bruge dette. Men kender I nogle andre programmer der kan konvertere DTD til XSD, så sig endelig til!!

Nå men mit problem er at jeg ikke kan hitte ud af hvorledes man får text ud af et xmlSchemaobject?

Min kode ser således ud, og burde lave et lille xsd indeholdende et tag.

Dim xsd As New XmlSchema
Dim xsdElement As New XmlSchemaElement
xsdElement.Name = element.Name
xsdElement.SchemaTypeName = New XmlQualifiedName("string")

Jeg håber at der er en der lige kan ryster lidt godter ud af ærmet ;)
Mange takker
Lazy
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 09:33 #1
Kan du ikke bruge Write metoden ?
Avatar billede lazy_warrior Nybegynder
30. marts 2005 - 09:35 #2
så vidt jeg kan se så skriver den kun til en stream (og dermed fil!?!?)
eller er det bare mig der ikke er for klog og kan konvertere det om til en streng?

/lazy
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 09:40 #3
Du kan vel bruge en StringWriter hvis du vil have den ud som String.
Avatar billede lazy_warrior Nybegynder
30. marts 2005 - 14:07 #4
Den lille krølle kendte jeg ikke lige til. Men nu virker det nogenlunde som det skal, pånær en lille ting.

Dropper du et svar så du kan få dine pts?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 14:08 #5
den er skam meget praktisk !