Avatar billede henrik72 Nybegynder
30. marts 2005 - 09:00 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med installation af XP

Hej, jeg har slettet min harddisk, og skal installere windows xp, men hver gang jeg installere så køre den forfra, dvs. den formatere harddisken og bagefter kopiere den windows xp filer, og når den så skal genstarte og fortsætte installationen, så booter den bare op på windows cd'en, og spørger om jeg vil installere xp eller reparere eller afslutte, og det bliver den ved med. HJÆLP! Jeg har slettet harddisken inde i "Reparere-konsolen", som er en form for dos. Nu ved jeg ikke hvad hvad jeg skal gøre for at installere XP.

Henrik72
Avatar billede boxer Nybegynder
30. marts 2005 - 09:07 #1
Dette er kun et gæt:
Hvad sker der hvis du fjerne CD'en når du skal genstarte?
Avatar billede hmann Nybegynder
30. marts 2005 - 09:17 #2
men det lyder som et rigtig godt gæt!
mener faktisk at der under installation, står at man skal fjerne cd/disk inden reboot..
en ting er i hvert fald helt sikker: efter den har kopieret installations-filer og skal genstarte, SKAL den boote på harddisken for at det virker - så følg ulrikchristensens råd - 99,9% på at det virker :)
Avatar billede haverslev Novice
30. marts 2005 - 09:31 #3
Nogle pc`ere skal man også sætte Bios tilbage til 1.boot på Harddisk ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. marts 2005 - 09:34 #4
Den skal ikke bare boote på cd-rom uden videre!!!
Boot på cd-rom kræver et tryk på en tast.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2005 - 09:42 #5
LOAD SETUP DEFAULT i BIOS -> slet partitionerne med "delpart.exe" http://www.helgec.dk/bootcd.html -> installer XP http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede majsmarken Nybegynder
30. marts 2005 - 10:31 #6
<henrik72>: Du vender også tilbage til denne: http://www.eksperten.dk/spm/602061 ???
(Husk hvad der blev nævnt der - for at ikke gentage...)
Avatar billede henrik72 Nybegynder
30. marts 2005 - 10:43 #7
<ulrikchristensen> hvis jeg fjerner cd'en så siger den at den står og mangler "ntldr" og skal genstartes.

<hmann> der står at du skal fjerne disketten hvis der skulle sidde nogle (det gør der ikke)

<haverslev> jeg har også sat den til at boote på harddisken først, men så siger den igen mangler "ntldr" og vil genstarte

<majsmarken> jeg vender tilbage med et svar så snart computeren er oppe og køre igen, den har været død lige siden mit sidste spørgsmål :(

Jeg har lavet de 6 boot-disketter, men der skriver den at der er fejl i den 1. diskette...
Avatar billede munken2 Nybegynder
30. marts 2005 - 12:24 #8
Hvis den skriver at den mangler ntldr tyder det på at HD er defekt.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2005 - 12:31 #9
"Hvis den skriver at den mangler ntldr tyder det på at HD er defekt." Så er der godt nok mange defekte harddiske
Avatar billede munken2 Nybegynder
30. marts 2005 - 13:02 #10
Sådan kan det sikkert fixes:

Windows XP users

Insert the Windows XP bootable CD into the computer.
When prompted to press any key to boot from the CD, press any key.
Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows.
Log into your Windows installation by pressing the "1" key and pressing enter.
You will then be prompted for your administrator password, enter that password.
Copy the below two files to the root directory of the primary hard disk. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter "E". This letter may be different on your computer.

copy e:\i386\ntldr c:\
copy e:\i386\ntdetect.com c:\

Once both of these files have been successfully copied, remove the CD from the computer and reboot.

Ellers læs mere her: http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2005 - 13:31 #11
Avatar billede henrik72 Nybegynder
31. marts 2005 - 08:39 #12
Nu har jeg fået computeren op at køre igen, det var min anden harddisk der var stået af, den var åbenbart "ulæselig", så nu er problemet løst, I skal have tak for hjælpen.

Hvis Munken2 og helgec og ulrikchristensen lige lægger et svar. det var en blanding af jeres svar og hjemmeside der gjorde at jeg kunne installere XP.

Henrik72
Avatar billede boxer Nybegynder
31. marts 2005 - 08:45 #13
Det gør vi :o)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2005 - 08:49 #14
:)
Avatar billede munken2 Nybegynder
31. marts 2005 - 11:25 #15
jep
Avatar billede munken2 Nybegynder
31. marts 2005 - 11:26 #16
det var den:)