Avatar billede moreless Nybegynder
30. marts 2005 - 01:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Samsung SyncMaster 193P laver ghosting

hej

jeg har netop købt mig en Samsung SyncMaster 193P TFT/LCD skærm, det er en lækker skærm, borset fra at den laver meget ghosting på alt. Jeg har et NVIDIA GeForce 2 MX/MX 400 graffikort og bruger et analog kabel. Hvad kan jeg gøre for at få et skarpt billede?

/moreless
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
30. marts 2005 - 18:53 #1
Mangler du driver til skærmen? Det er kan måske løse det. Den har også 20ms i responstime og det er måske også lige lidt i underkanten til spil, hvis det er der den ghoster
Avatar billede moreless Nybegynder
31. marts 2005 - 14:31 #2
har installeret den rette skærm driver, den laver ghosting på alt, dvs skrivebord, browser osv.
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
03. april 2005 - 15:20 #3
Hmm, så ved jeg ikke lige hvad der kan være galt med det. 20 ms er ikke vildt hurtigt, men brude være hurtig nok til at den ikke laver ghostning ved alm. brug
Avatar billede mach3 Nybegynder
05. april 2005 - 11:42 #4
Tjek lige denne graf http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/19inch-3_27.html (den 3. graf)

193P kører med et PVA panel, og responstider for denne type panel nærmer sig i praksis 100ms (kommer an på, hvilke farver der skiftes i mellem). Det er nok derfor du oplever ghosting.

Det er PVA panelets natur, men til gengæld kan du glæde dig over, at det er en god skærm til alt andet end hardcore gaming.

Jeg håber ikke du har valgt denne skærm for at spille 15 timers CS på den hver dag. Så skulle du måske have valgt en skærm med TN panel, fx Samsung 913N.
Avatar billede moreless Nybegynder
05. april 2005 - 17:45 #5
jeg bruger hovedsageligt min computer til at lave grafik og multimedie, kan et nyt grafikkort hjælpe noget?
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
09. april 2005 - 10:59 #6
Det burde det ikke kunne. Det er alene skærmen som gør det.
Avatar billede moreless Nybegynder
09. april 2005 - 17:03 #7
er der andre herinde som har en Samsung SyncMaster 193P, med samme problem?
Avatar billede mach3 Nybegynder
09. april 2005 - 18:18 #8
Nu er der lige den ting, at ghosting er et meget subjektivt fænomen. Der er nogen, som ikke tænker videre over det og så dem, som slet ikke vil tolerere bare den mindste antydning til ghosting.

Som med så meget andet - hvis man vil finde en skavank skal man nok finde den. Det samme med ghosting - hvis man kigger efter det hele tiden og lader sig irritere, ja så skal det nok være der hele tiden.

I stedet bør man fokusere på de gode ting, så som et mere roligt billede og alle de andre fordele en fladskærm har.

Det kan heller ikke udelukkes, at der er bedre billedekvalitet at hente ved at skifte til et ATI grafikkort med DVI. Det vil nok ikke ændre på ghosting situationen, men NVIDIA er ikke ligefrem kendt for at have god billedekvalitet.
Avatar billede moreless Nybegynder
10. maj 2005 - 22:06 #9
lukker