Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
29. marts 2005 - 18:01 Der er 5 kommentarer

Hvordan kan man skære noget af en block

jeg har lavet en trappe i 3D og oprettet den som en block.
Nu er mit problem så at jeg vil have fjernet det nederste trin. Til det formål har jeg sat view til leftview således at trinnene ses fra siden. Er det nu muligt at "skære" det nederste trin væk ved bare at markere med muses hvad man vil have fjernet ? Eller hvordan kan det gøres

/Peter
Avatar billede clausgold Nybegynder
29. marts 2005 - 18:21 #1
For at gøre noget ved en block skal den exploderes. Herefter kan du slice i din trappe, forudsat den er lavet som "Solids"
Avatar billede elektronikpeter Nybegynder
30. marts 2005 - 09:49 #2
ok. Men hvordan gør jeg det ?
Jeg har forsøgt at skrive explode og så vælge min trappe, derefter har jeg prøvet at skrive slice men det så siger den at der ikke blev fundet noget objekt
Avatar billede clausgold Nybegynder
30. marts 2005 - 20:59 #3
Har du tegnet den som solid? IKKE som surfaces vel?
Avatar billede clausgold Nybegynder
09. april 2005 - 12:27 #4
?
Avatar billede tuekappel Nybegynder
30. juni 2005 - 23:44 #5
du kan også editere i en block ved at dobbeltklikke på den.
Men som de andre er inde på, hvordan har du tegnet den oprindelig? og hvorfor svarer du ikke`?