Avatar billede nc Nybegynder
29. marts 2005 - 13:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

trådløs router og netkort der passer sammen og kryptering

Jeg får snart internet hjemme (langt om længe :) og skal i den forbindelse have trådløst netværk, men jeg ved ikke så meget om netværk og trådløs teknologi så  jeg ville gerne lige høre jer ad.
Er dette et godt valg at netkort og router/switch:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121089
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=70358

jeg har læst om anbefalelesværdige mærker og E-link var godt nok ikke lige et a dem. Men det er billigt. Og det har også en betydning for mit valg.

Desuden synes jeg ikke lige jeg kunne finde noget om kryptering(WPA og WEP) på denne router, såå....?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. marts 2005 - 13:38 #1
Jeg har aldrig hørt om E-tech, mon ikke det er D-link du er blevet anbefalet.

D-link laver udemærkede produkter. Selv vil jeg anbefale Linksys. Det du bør kikke på er følgende:

Du bør gå efter 802.11G standarden og helst med Dual Channel, da det giver dig den højeste overførsels hastighed (tæt på de 54 Mbit der er muligt) med en 802.11B standard vil din overførselshastighed ligge på omkring 5 Mbit max.

Du skal også vide at et trådløst accesspoint virker som en HUB. Det betyder at man deles om båndbredden. Skal du have 2 maskiner på, har hver maskine kun halv båndbredde (med 802.11B betyder det 2 Mbit pr. maskine ved 2 maskiner). Det er derfor vigtigt at du har lidt båndbrdde at gøre godt med.

Husk også at rækkeviden kan være en udfordring. Hvis du f.eks. har isolleret med Alucraft, kan du komme ud for at du kun kan række inden for det rum Accesspointet står i. Normalt kan du regne med atrække godt 30 meter indendørs. Rækkeviden kan dog forøges med retningsbestemte antenner
Avatar billede nc Nybegynder
31. marts 2005 - 11:43 #2
hmm... der skulle have stået E-tech hvor der står e-link.. hehe :)

Hvilke mulige konsekvenser er der hvis man har forskellige mærker på sit netkort og routeren. Har læst at det er bedst det er det samme mærke men ikke noget om hvorfor?
Avatar billede nc Nybegynder
03. maj 2005 - 22:26 #3
lukker
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2005 - 22:30 #4
Det er fordi 802.11 standarden er en relativ ny standard, hvilket betyder at der er mindre forskelle i hvordan de enkelte fabrikanter implementere den. Dette betyder at der er dårlige og gode kombinationer af netkort og accesspoints. Der hvor du er mest sikker på at tingene virker sammen er hvis begge dele kommer fra samme fabrikant