Avatar billede neo-art Nybegynder
28. marts 2001 - 19:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mac styresystem!

Hej Jeg har lige købt en gammel \"power mac\" og et geni som jeg er har jeg fået slettet cd-rom dervet! og får at være ærlig aner jeg ikke hva jeg så nu gør??? hjælp!!1
Avatar billede tomle Nybegynder
28. marts 2001 - 19:41 #1
Hmmm, og det er det brugervenlige MacOS...
Avatar billede neo-art Nybegynder
28. marts 2001 - 19:42 #2
Jeg aner ingen ting om mac men det er da en fed start!!!
Avatar billede styxx Nybegynder
28. marts 2001 - 19:58 #3
Du mener vel slettet harddisken?
Ja, så er der ikke andet at gøre end at finde en venlig sjæl der vil låne dig en CD med Mac OS 8 eller 9.
Avatar billede styxx Nybegynder
28. marts 2001 - 20:03 #4
Kan du ikke uddybe hvad du har gjort og hvordan?
Avatar billede macintosse Nybegynder
28. marts 2001 - 22:37 #5
Har du ikke bare smidt din cd i papirkurven så den kom ud, hvis ja, så skal du bare sætte en cd i igen, så virker den stadiggggggggg
Avatar billede egonspock Seniormester
28. marts 2001 - 23:36 #6
Macintosses svar lyder godt, men er bare det du spørger efter, ellers må du sige til!
Avatar billede neo-art Nybegynder
29. marts 2001 - 08:37 #7
der sker ingen ting når jeg sætter en cd i drevet og når jeg trykker vis skuffe siger den at skuffen er tom!! det som måske ville være løsningen er vel at FORMAT C: men hvordan gøres det og hva sker der så med de forskellige drivers?
Avatar billede macintosse Nybegynder
29. marts 2001 - 09:04 #8
Der er hvist noget vi skal have sat på plads.
SKUFFEN indeholder kun det du kopiere fx hvis du åbner et tekst dokument og kopierer noget tekst ligger dette i SKUFFEN, for det andet er der ikke noget der hedder FORMAT C:\\ på en mac, du kan kun formaterer din start disk hvis du starter op fra en cd.
Avatar billede neo-art Nybegynder
29. marts 2001 - 09:13 #9
Der ka du bare hvor stor en kejle jeg er til det her mac halløj! hvor ser jeg så cd drevet!! og hvordan får jeg lagt nyt styresystem ind?
Avatar billede macintosse Nybegynder
29. marts 2001 - 09:26 #10
Du kan gå op i Æble menuen og ned i kontrolpaneler åben udvidelseskontrol og vælg mac os standard, genstart din mac, hvis cd‘en ikke kommer frem på skrivebordet herefter kan du prøve at opdaterer eller at formatere di disk

Har du en system cd??? hvis ja Skal du holde C TASTEN nede under opstart, men først skal du sætte cd‘en i drevet.
Avatar billede macintosse Nybegynder
29. marts 2001 - 09:56 #11
Hvilket system bruger du. Du skal klikke på skrivebordet og gå op i æblemenuen ned i om denne computer, her står system versionen fx 7.0.1 eller noget andet
Avatar billede neo-art Nybegynder
29. marts 2001 - 09:59 #12
Kanon det må jeg prøve!! jeg vender tilbage med svar efter kl.17! hvordan giver man iøvrigt disse point??
Avatar billede macintosse Nybegynder
29. marts 2001 - 10:07 #13
Det har du gjort da du accepterede mit første svar