Avatar billede farsinsen Nybegynder
28. marts 2001 - 18:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor langt må kablet fra mit modem til NT boksen være...?

Ja, det var sån\' set det hele!

Men altså endnu en gang for arveprins Knud!

Hvor langt må kablet fra mit modem, til NT boksen max. være?

Avatar billede lcc Nybegynder
28. marts 2001 - 18:50 #1
Max 100 meter.
Avatar billede lcc Nybegynder
28. marts 2001 - 18:55 #2
Eller hvad, nu er jeg lige blevet lidt i tvivl :-(
Hvad siger i andre ?
Avatar billede krusell Nybegynder
28. marts 2001 - 18:56 #3
100 meter er alm. cas5 netkabel, så hvis det er den slags kabeler det rigtigt nok, men ellers så er det kortere.
Det kommer an på hvilken slags kabel det er.
Avatar billede farsinsen Nybegynder
28. marts 2001 - 19:05 #4
Ok, har ik\' fået modemet endnu, så jeg er ikke helt klar over hvordan det fungere ... men det er da ikke alm. netkabel der er imellem NT boksen og modemet er det?

Avatar billede ginad1 Nybegynder
28. marts 2001 - 19:09 #5
Hmm, hvis det er et isdn modem og det er kabelet mellem NT boksen og modemet må det IKKE være mere end 20 Meter langt total, ellers kommer det til at hænge og så får du silent drops. . Håber det var svar nok (=

MPF/IT-SUPPORTER
Avatar billede jasber Nybegynder
28. marts 2001 - 19:12 #6
Jeg fik af vide, af TeleDK montøren, at det ikke skulle overstige 7-10 meter - Men jeg har siden hen set løsninger på 10-15 meter :)

Og i dette tilfælde er kablet ikke en rigtig faktor - De omtalte 100 meter, er ved 100 Mbit/s på et Cat. 5 UTP kabel til netværk og ikke telefoni...
Avatar billede ginad1 Nybegynder
28. marts 2001 - 19:29 #7
Std kabel kører op til 20 Meter, jeg er paa 19 meter og har nogen gange silent drops. men MAX 20 meter. Og skod tdm teknikerne de ved sku ikke hvad de snakker om alligevel, havde en der ikke vidste hvad et krydsfelt var, hahaha, ren griner..
Avatar billede jasber Nybegynder
28. marts 2001 - 19:34 #8
ginad1>> Ja, det er ikke altid dem der er længst fremme i bussen ;-)

Men jeg tror nu nok at jeg vil holde fast i de 7-10 meter, det jo heller ikke værre end at man flytter NT boksen, kablet før NT boksen kan jo være 5-6 km :)
Avatar billede farsinsen Nybegynder
28. marts 2001 - 20:23 #9
Ok, I skal nok få Jeres point ... men, hvor meget må jeg forlænge serielkablet, altså hvis jeg bruger et eksternt modem?

Interne modems er jo noget billigere end eksterne, men et modem skal jeg ha\' så alle muligheder skal lige tjekkes!
Avatar billede jasber Nybegynder
28. marts 2001 - 21:10 #10
Hmmm, du kan da ikke bare afvise et rigtigt svar...
Avatar billede ginad1 Nybegynder
28. marts 2001 - 21:53 #11
Seriel kabelet maa max være 3 meter, før det begynder at klodse op.