Avatar billede goaul Praktikant
28. marts 2005 - 17:43 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Overclocking af Sempron.

Hej Eksperter.

Jeg har stort set ingen erfaring med overclocking, men har Sempron 2400+ som normalt skulle køre 166MHz. Øgede den til 170 - kørte fint og var gået fra 1660MHz til 1700MHz. Øgede så til 175MHz - nu sagde den i BIOS at det var en Sempron 2500+, og kørte nu med 1750MHz.
Nu er spørgsmålene så:
Vil gerne stoppe mens legen er god - hvor meget bør jeg fohøje MHz endnu?
Skal der tilføres mere power?
Avatar billede goaul Praktikant
28. marts 2005 - 19:08 #1
Der er masser af køling på, men ville også gerne vide noget om max CPU temperatur.

Skal der flere point til for at få jer ud af busken?
o O (har da 11 mere at gi´af) :-)
Avatar billede goaul Praktikant
28. marts 2005 - 20:53 #2
Her er de 11 så - håber det hjælper :)
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2005 - 21:26 #3
Med lidt held kan du nå 2200-2300 Mhz, hvis kølingen er i orden. Sørg for at CPUen er 100% stabil inden du går videre. Prøv en "Torture test" med Prime95. http://www.mersenne.org/freesoft.htm
Hvis den klarer 1 time er du godt kørende, 10 timer vil jeg kalde 100% stabil. Hvis der kommer "hardware failure" og Prime95 stopper er du kommer for højt op. Så længe du kun øger en lille smule ad gangen, er risikoen for at ødelægge noget meget lille.
Avatar billede goaul Praktikant
30. marts 2005 - 02:36 #4
Tak for nogen hjælp, men fik ikke rigtig svar på mine spørgsmål.

Lukker - vi deler.
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
04. april 2005 - 11:24 #5
#0:

Inden du clocker mere, så find "AGP / PCI lock" eller "AGP frequency" eller "PCI frequency"..  For når du øger din fsb ( den på de 166mhz ) øger du også PCI-frekvensen.. Og hvis du øger den for meget, så risikerer du pludselig at du ka brænde lydkort af, eller at du ikke kan boote ( pga frekvensen ødelægger data'ene på dine harddiske ).. ( dvs formatering )...

Mvh
Avatar billede goaul Praktikant
09. april 2005 - 06:48 #6
Tak for din kommentar tonnilerche :)

Stoppede ved 1780MHz - den ville ikke boote ved 1850MHz.