Avatar billede manga Nybegynder
28. marts 2005 - 16:09 Der er 3 kommentarer

Postfix, Courier-IMAP og MS Outlook (a la exchange)

Hej,
Jeg har en Debian server med postfix & courier-imap installeret.

I øjeblikket kan jeg fint modtage og sende mails.

Men vil gerne til at bruge MS Outlook, da jeg lige har fået officepakken til windows.
Kan man også gemme kalender funktioner & journal fra MS outlook via imap serveren eller lignende ?
Spurgt på en anden måde, kan man lave sin courier-imap om til en slags exchange server som gemmer både mails og kalender ?
Avatar billede olly Nybegynder
28. marts 2005 - 17:22 #1
Tror det ud mest af alt leder efter er en exchange klon. Heldigvis findes de.

http://mirror.open-xchange.org/ox/EN/community/ <-- Skulle være et godt bud
Avatar billede olly Nybegynder
28. marts 2005 - 17:36 #2
Og da du kører Debian så har jeg lige et extra link hvis du vil prøve:

http://gpl.netixia.com/openxchange/openxchange-sarge-howto.html
Avatar billede manga Nybegynder
28. marts 2005 - 17:53 #3
Ser ganske fornuftigt ud .... hmprf så skal jeg til at lære PostgreSQL,
men ellers ser det meget spændende ud