Avatar billede 24u Juniormester
27. marts 2005 - 22:41 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke køre med 6 HD'er?

Hey Alle!.

Ok starter fra en ende af.

Har 2x160gb 3x80gb maxtor ata133 7200.
En enkelt seagate 8gb som systemdisk på min server.

Systemdisk sidder som 1'ste på sekunder kanal.
Har en enkelt 80 på 1'ste primære.
Resten sidder på mit ATA 133 I/O kort.

Alt har kørt uden probs, lige indtil jeg købte hd skuffer til serveren (s stk) og fik dem monteret.
Smed diskene i og startede op.. fejl fejl
Nå, rodede lidt med master/slave forhold og startede op igen, fejl fejl fejl igen.

På mine skuffer kan jeg se om disken kører eller ej (power og hd lamp) og på den ene kanal laver den hele tiden ballade. 3 blink og en lille pause efterfuldt af 3 blink igen osv.
Det tager xp ca. 10-20min at starte op når den laver det nummer, og den skal altid kontrollere en disk. (vilkårligt)
Nå, slukker for en disk (som den skal kontrollere) og så er der ingen probs!.. hmm
nå smækker disken i min egen pc, som lige skal kontrollere den, og så kører den igen.. over i server igen, som også skal kontrollere den, og så funker den overhovdet ikke hmmm.

har byttet om på alle diskne, og kontrollerede skuffer, uden rigtigt at kunne finde fejlen.
Smed anden psu i da jeg mente det kunne have noget at gøre med lortet.

BTW får hele tiden "forsinket skrivning til - for filen g:/$Mft. data er blevet mistet" advarsel ?? (deraf anden, større psu)

server : P4 1.8 - joo noget kunne den åbentbart bruges til ;o)
512mb rambus ram
xp med sp.2
gf4 4200 gf-kort.

Skuffer skulle være at133.

-24U-
Avatar billede frewald Nybegynder
27. marts 2005 - 22:50 #1
I mine ører lyder det som om skufferne ikke kan klare ata133. Prøv evt. at sætte hastigheden ned i bios, og se om det ændrer noget.
Avatar billede 24u Juniormester
28. marts 2005 - 00:20 #2
Bare mærkeligt at alle de andre (3) diske godt virker (på i/o kortet)

-24U-
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 00:34 #3
Prøv at kontroller kablerne, de(t) kan nemt være årsag til den forrsinkede skrivelse, og hvis nu en af dine skuffer ikke kan køre med ATA133, burde den blot nedsætte hastigheden til noget den vil være med til dvs. eneten ATA 100 eller evt. ATA66
Avatar billede 24u Juniormester
28. marts 2005 - 00:41 #4
ok.. glemte at skrive at jeg skiftede kabler ud i flæng, da det var det sidste jeg manglede loool

-24U-
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 00:47 #5
Hmm ok, har du prøvet med diskene monteret direkte på kablerne ? (og evt. kun en disk af gangen så du kan finde ud af hvornår det går galt ?)
Avatar billede 24u Juniormester
28. marts 2005 - 00:57 #6
ja ;o) efter 10 timers stilhed med den møg pc, så tog jeg alt ud igen, og startede det op en af gangen, og i den rigtige rækkefølge. bagefter parvis og til sidst alle på en gang.

-24U-
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 01:01 #7
og der resulterede i ?
Avatar billede 24u Juniormester
28. marts 2005 - 01:03 #8
jamen det hele kørte da som før ;o).. så smed jeg det hele i skufferne igen.. jeg mærkede alle diske op som de sad, og sørgede for at de passede med skufferne.
Testede igen 1 af gangen, derefter parvis, derefter alle sammen, så var der fejl hmm

-24U-
Avatar billede 24u Juniormester
28. marts 2005 - 01:05 #9
Jeg kan godt se alle diskene, men der er en jeg ikke kan komme ind på.
Jeg kan godt højreklikke på den, men hvis jeg vælger reparerer, så sker der intet.
dobbeltklikker jeg på der, for at åbne den, skriver den at disken ikke er tilgengelig eller er beskadigt

-24U-
Avatar billede 24u Juniormester
28. marts 2005 - 01:08 #10
Nogen der har et program, foruden partionmagic som jeg har testet med, til at reparere disken med?
Helt win

-24U-
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 01:12 #11
mener du redde data ? (der findes ike så meget software som kan reparere en harddisk)
Avatar billede 24u Juniormester
28. marts 2005 - 01:28 #12
Nej, og jo lol.. man kan jo bruge win til at tage de fleste fejl, men den vil ikke lade mig bruge wins eget system.
Derfor ville jeg prøve at scanne med et andet program

-24U-
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 01:41 #13
ok, men du kan ikke reparere noget med det software, er der dårlige sektorer og lignenede bliver de ikke repareret, men de bliver skrevet som inaccessable, hvilket IKKE er det samme som en rep, men der er forskelligt software som burde kunne det, f.eks fra http://www.oo-software.com/en/index.html
Avatar billede 24u Juniormester
28. marts 2005 - 22:37 #14
Hmm tog alle skufferne ud og det hele funkede igen.. aldrig har xp startet så hurtigt før.

bare mærkeligt at skufferne afgør hvordan xp skal starte, og hvad er det for en funktion/program der afgør det?

-24U-
Avatar billede screem_brille Novice
28. marts 2005 - 23:32 #15
Det er fordi at en eller flere af skufferne ikke virker korrekt, du burde kunne prøve dig frem, mmen en skuffe ad gangen indtil den bliver sløv.
Avatar billede 24u Juniormester
01. april 2005 - 02:26 #16
hmm ja.. tester på et tidspunkt.. sikkert når jeg alligevel skal have byttet den psu igen.
Jeg skal nok skrive tilbage

-24U-
Avatar billede screem_brille Novice
01. april 2005 - 02:41 #17
det går nok, vi ser på det til den tid ;)
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 20:07 #18
noget feedback måske ?
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 01:43 #19
noget respons måske ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 14:10 #20
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede 24u Juniormester
28. januar 2006 - 02:53 #21
Hmm ja lol.. ikke så tit jeg kommer her ind lool.
Der var/er fejl i den ene enhed.. den virker delvist når jeg tage den ud af kabinettet, og lader den ligge på en bestemt møde, med kablet trukket på en sådanne måde at jeg sikkert kunne modtage flere hundrede radiostationer.. Det er dog ikke kablet der fejler noget ;o)

-24U-