Avatar billede mailliw Nybegynder
28. marts 2001 - 16:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

exe fil

1) hvordan kan jeg se koden til en exe fil ??

2) Hvis jeg vil have en exe fil til at køre automatisk under opstart af windows, hvor skal jeg så lægge den ???
Avatar billede mailliw Nybegynder
28. marts 2001 - 16:46 #1
>>undskyld de lidt fedtede point
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. marts 2001 - 16:48 #2
læg den i start - programmer - start
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. marts 2001 - 16:48 #3
du kan ikke se source-koden på en exe-fil
Avatar billede makse Nybegynder
28. marts 2001 - 16:55 #4
Du kan prøve med en Hexeditor.
Kan hentes på http://www.bpsoft.com
Avatar billede wisen Nybegynder
28. marts 2001 - 16:56 #5
1) Brug en hex-editor :)
Avatar billede wisen Nybegynder
28. marts 2001 - 16:56 #6
makse >> øv, for sent
Avatar billede mailliw Nybegynder
28. marts 2001 - 17:10 #7
>>wisen
hvad er en hexeditor
Avatar billede ti6701 Nybegynder
28. marts 2001 - 17:32 #8
1) Du kan disassemble en exe fil med en disassembler. Jeg kan anbefale Wdasm893 (begynder)eller IDA (avanceret). Jeg går ud fra det er et windows program du vil disassemble.

Nogle hex editorer kan også disassemble en exe fil (dem jeg har set virker dog meget primitive) men det egentlige/primære formål med en hex editor er at rette/patche en exe fil (har gerne mange editerings faciliteter) og secondært giver det mulighed for at se det rå indhold af en fil i modsætning til en regular ASCII editor.

2)Som besvaret i prog - start, men du skriver ikke hvad for et type program der er tale om! Alt afhængig af dette er autoexec.bat også en mulighed.
Avatar billede wisen Nybegynder
28. marts 2001 - 17:33 #9
Hvis du ikke ved hvad en hexeditor er, så får du heller ikke noget ud af at bruge den. Men det er et program som kan vise koden af bla. exe-filer :)
Avatar billede mailliw Nybegynder
28. marts 2001 - 23:57 #10
>>wisen
Hvorfor gør jeg ikke det ??
Jeg kender en lille smule til forskellige programmeringssprog bl.a c++ og java
Avatar billede mailliw Nybegynder
29. marts 2001 - 09:29 #11
>>ti6701

Et program jeg har downloadet på følgende adresse:
http://www.cosmic.dk/download1.asp?id=13&kode=28

Programmet hedder typewrite.exe og er et program, der lægger lyd på tastaturet.
Jeg synes det kunne være sjovt at se indholdet !!!
Og måske få det til at starte automatisk, som du også har givet noget idéer til.
Avatar billede mailliw Nybegynder
30. maj 2001 - 13:41 #12
så kom pointene endelig - undskyld forsinkelsen