Avatar billede paranama Nybegynder
27. marts 2005 - 14:18 Der er 8 kommentarer

Fejlmelding ved opstart (før Win XP-installation)

Jeg sidder med det problem, at mit bundkort melder fejl, når jeg starter computeren op og vil installere Win XP. Dvs. jeg har sat BIOS til at boote fra CD-R fra start af, og når jeg smider min XP cd i, så vil den også godt installere, men når installationen er fuldført, så genstarter computeren (som den skal), og så vil den sgu installere forfra!

Når jeg så sætter den til at boote fra HD, så melder den følgende fejl under opstart:

NVIDIA Boot Agent 2001.0440
Copyright... osv.
...
PXE-E61: Media Test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting NVIDIA Boot Agent

Det sker som sagt, når der ikke sidder en cd i. Hvis cd'en sidder i, så vil den, som sagt, installere Win XP igen og igen.

Jeg skulle mene, jeg har sat stikkene på bundkortet korrekt, da skidtet jo ellers ikke ville starte.

Jeg håber på hjælp ASAP, så jeg kan komme i gang!

PFT.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2005 - 14:22 #1
har du husket at indstille bios til Default Setup eller Optimized Setup?

Hvorfor booter du på en CD-R, sæt CD'en med WinXP fra start.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 14:29 #2
Hvordan sætter du den til at boote fra harddisk ?
Her mener jeg ikke om det er i bios, men hvad du specifikt vælger inde i bios. ide0 eller lignende, eller vises harddiskens navn, der hvor du vælger den i boot-rækkefølgen ?

Det lyder for mig som om du ikke har den rigtige harddisk med i bootrækkefølgen, men har valgt en anden ikke eksisterende.

Fortæl gerne lidt om hvilken harddisk du har, og om det er sata eller ide.
Avatar billede paranama Nybegynder
27. marts 2005 - 14:34 #3
Jeg vælger bare Harddrive inde i BIOS. BOIS har fundet ud af, at det er en Western Digital ATA 120GB 8MB Cache, men jeg mener, at når jeg vælger den, så står der bare Harddrive. Jeg har tænkt den tanke, at jeg somehow installerer Win XP ned i et hul, og at computeren derfor vil installere igen og igen.
Avatar billede schunck Juniormester
27. marts 2005 - 17:24 #4
Sæt bios til auto. Sørg for at harddisken er primary og resten er cable select.
Endvidere skal harddisken selvfølgelig også køre direkte i bundkortet, uden om de andre drev.

Men når bios fortæller hvilket harddrive du har må den jo også have fundet den rigtige. Har du husket 'ikke' at starte fra cd-rom efter installation? Den skal jo bare have lov at køre ud.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
27. marts 2005 - 17:26 #5
PXE meldingen tyder på at den forsøger at boote fra netkortet. Det må være rækkefølgen, der driller? Ellers kan jeg tilslutte mig de andre.
Avatar billede paranama Nybegynder
30. marts 2005 - 16:20 #6
Så fandt jeg ud af, at der var fejl på et af kablerne. Skidtet er ordnet nu, og det fungerer.

Men mange tak for hjælpen, folkens!
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. marts 2005 - 17:49 #7
velbekommen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. marts 2005 - 19:17 #8
Velbekomme :)