Avatar billede icantwin Nybegynder
27. marts 2005 - 13:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Montering af AGP-port i Dell comp.

Hej jeg har lige kobt et AGP grafikkort til min Dell DimensionTM 2400. Men jeg finder så desvære ud af at der ikke sidder nogen AGP-port på computerens bundkort. Men jeg kan se at der i bundkortet er gjort klar til montering af en AGP-port. Så jeg tænkte om det på en eller anden måde kunne lade sig gøre at købe en "AGP-indfatning", som man så selv kunne montere i computeren?

Og hvis det er muligt, er det så noget jeg bør kaste mig ud i, eller kræver det at jeg skal lodde osv? Jeg kan se at der er tre skruehuller det sted på bundkortet hvor der er gjort klart til en AGP-port, så mon ikke man bare kan skrue en "indfatning" på plads?

Eller er der evt. en anden måde jeg kan løse mit problem på? eller bliver jeg nødt til at bytte min nye grafikkort?

mvh søren
Avatar billede huset Praktikant
27. marts 2005 - 13:56 #1
Du kan ikke løse dette sådan.

Det kræver et andet bundkort. Grunden er dit grafikkort er integreret.

Har ikke andre forslag
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2005 - 13:57 #2
Nej dette er ikke muligt, det eneste du kan gøre er at bruge et PCI kort ellr skifte bundkortet (og det er nok ikke så nemt da det oftest er specielt fremstillet i sådanne maskiner)
Avatar billede huset Praktikant
27. marts 2005 - 13:58 #3
Vi er vist enig :D
Avatar billede aoos Nybegynder
27. marts 2005 - 14:22 #4
Som sagt, så skal der nyt bundkort i.. Og så hold dig for fremtiden fra Dell computere, hvis du bryder dig om at købe enkelt dele.... [hader Dell]
Avatar billede casemodding Nybegynder
27. marts 2005 - 14:35 #5
jeg ville også mene at enten er dit grafikkort ONBOARD eller også har du en pci port i stedet...
Mit råd ville også være at holde sig fra dell :D
intel CPU kan ikke rigtig noget noget i forhold til amd 64 bit CPU
Avatar billede huset Praktikant
27. marts 2005 - 14:44 #6
aoos > hvordan kan du tillade dig at skrive det samme som vi lige har gjort, og så tilmed som et svar...point liderlig eller??