Avatar billede dekor Nybegynder
27. marts 2005 - 09:52 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Adgang til delt drev.

Hej
Har en P4, med en 40gb HD som er delt i 2 skulle formatere drev C: og gemte filer derfra på det på drev D:
Men efter installation af xp-pro kan jeg ikke få adgang til drev D: hvorpå den spørger og dette drev skal formateres, hvilket jeg ikke ønsker. nogen der har en løsning?
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2005 - 11:37 #1
Ja har skrevet en artikel som burde kunne skaffe dine data tilbage ;) http://www.eksperten.dk/artikler/650
Avatar billede ebe Praktikant
27. marts 2005 - 11:37 #2
jeg ville nok skanne drevet med r-studio eller et lign. data recovery program, trække mine data over på c-disken og bagefter formatere d:
Avatar billede ebe Praktikant
27. marts 2005 - 11:44 #3
du kan også undersøge disken for fejl med partition magic´s partition info, og derefter prøve at rette partitionstabellen med beeblebrox partition editor. men hvis ikke du ved hvad du gør, risikerer du at ødelægge resten af disken.
Avatar billede dekor Nybegynder
27. marts 2005 - 14:24 #4
Tror evt det kan være pga. problem med filsystemet? der er angivet til "ROW" og ikke fat32 eller ntfs Kan man, uden at ændre dette?
Avatar billede ebe Praktikant
27. marts 2005 - 14:58 #5
mener du ikke RAW? det betyder, at den ses uformateret.
Avatar billede dekor Nybegynder
27. marts 2005 - 15:03 #6
jo hvordan kan jeg ændre det?
Avatar billede dekor Nybegynder
27. marts 2005 - 15:29 #7
har fundet et program via experten: http://www.pcinspector.de
og virkede lidt som Ebe's første kommentar. så ebe de forslag ledte mig på ret kurs. så skriv et svar?
Avatar billede ebe Praktikant
27. marts 2005 - 17:02 #8
jeg synes at screen brille og jeg skulle dele point, hvis du læser hans artikel foreslår han faktisk det samme som jeg :)
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2005 - 17:06 #9
Respekt herfra ebe ;)
Avatar billede ebe Praktikant
27. marts 2005 - 17:09 #10
screem brille>> jeg synes bare det er rimelig *s*
Avatar billede dekor Nybegynder
02. april 2005 - 18:54 #11
tak for hjelpen