Avatar billede hemas Nybegynder
27. marts 2005 - 03:13 Der er 17 kommentarer

Mine USB2 er blevet til USB 1.1, hvad kan der være sket ?

Jeg har bygget en PC med et ASUS  P4S800-MX Bundkort, m. 6 USB2 porte, 2 foran og 4 bagpå....

Jeg har en extern harddisk som jeg tilslutter med jævne mellemrun, så pluselig skriver min PC at, hvis jeg tilslutter den en højhastigsport så vil det gå stærkere ???? alle mine porte er jo USB2, jeg har prøvet og opdaterer driver, det virker ikke, også bundkortet har jeg prøvet på.....

Jeg har også tilsluttet en kortlæser i min PC, som der indeholder 2 extra USB2 porte, den er tilsluttet men ikke USB portene for det kunne jeg ikke finde ud af ???

Men det andet problem kom længe efter jeg instaleret kortlæseren (slut. Januar)
Min externe er en PIKA ONE på 200 GB som jeg har købt og brugt siden september 2004 og der har aldrig været problemer før....

HJÆLP MIG - PLEAS HeMaS
Avatar billede hemas Nybegynder
27. marts 2005 - 03:16 #1
Ps. jeg glemte at sige at alt er opdateret på Windows update, har service pack 1 og 2
;o)
Avatar billede hemas Nybegynder
27. marts 2005 - 03:31 #2
NB. har Xp pro på og ingen andre problemer, med maskinen, den er virus testede og det hele.....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 04:06 #3
Normalt plejer det at kunne løses, ved sinpelthen at gå i enhedshåndteringen og slette ALT der har med usb at gøre. Ved den følgende genstart installerer windows alle enhederne igen og får som regel rettet problemet.

Enhedshåndteringen finder du ved at højreklikke denne computer, og vælge administrer.
Herinde vælger du så enhedshåndtering.
Avatar billede hemas Nybegynder
27. marts 2005 - 06:35 #4
HeY tonny 1000 tak for dit hurtige svar !!!

Jeg gik ind og slettede alle USB portene og som du rigtigt skrev så instaleret windowes alle enhedderne igen, men de er stadig 1.1 for når jeg tilslutter min externe HD ¨å skriver den stadig at jeg skal finde en anden hub for den den sidder i er en lav hastigheds hub og den externe kan køre meget hurtiger hvis jeg tilslutter den en anden hub ????

Jeg fatter ikke hvad det er der sker ?
Knus HeMaS
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 11:53 #5
Prøv at kigge i enhedshåndteringen under usb.

Har du en udvidet eller enhanced controller herinde ?
Det er usb2 driveren. Findes den ikke, kører alle porte usb 1.1.
Avatar billede hemas Nybegynder
27. marts 2005 - 16:38 #6
HeY Tonni !!!

Der står:
- USB-controllere
- OPTi 82C861 PCI til USB åben værtscontroller
- SiS 7001 PCI til USB-åben værtscontroller
- SiS PCI til USB-udvidet værtscontroller
- USB-rodhub

Hvad er hvad ??? og der er jo en udvidet, men jeg har prøvet at sætte min externe i alle hub'ne og den bliver ved med at skrive det samme !!

Hvad kan jeg gøre ???

Knus HeMaS
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 17:21 #7
Nu har du lagt servicepack på ikke ?
USB2 er først understøttet fra sp1.
Avatar billede hemas Nybegynder
28. marts 2005 - 01:28 #8
Jo jo Tonny alt er opdateret og der er som sagt både servicepack 1 og 2 på...

Jeg har ikke opdateret andet end sikkerhedfiler siden servicepack 2..

Knus HeMaS
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. marts 2005 - 02:00 #9
Prøv så lige at gå en tur i bios. Du skal sikkert trykke DEL for at komme derind.

I nogle bios'er er det er menupunkt hvor man skal enable usb2 support, ellers er det blot usb1.1. Slå også Legacy usb support fra hvis du finder det menupunkt.

Ellers har jeg ikke på stående fod andre bud på problemet.
Avatar billede hemas Nybegynder
28. marts 2005 - 03:26 #10
ok det vil jeg så prøve, jeg skriver tilbage om det virker.

Men det har virket perfekt siden pc'en blev samlet ???
Kan den pluselig slå fra ????

Knus HeMaS
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. marts 2005 - 04:04 #11
Nej, det burde den ikke kunne, men som sagt, på stående fod har jeg ikke andre bud.
Avatar billede hemas Nybegynder
29. marts 2005 - 09:48 #12
Ok !!! det virkede heller ikke ???

De var begge enable både USB 1.1 og USB 2..

Jeg har slået det Legacy USB fra (Hvorfor hvad gør det) det hjalp heller ikke ??

Knus HeMaS
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. marts 2005 - 12:29 #13
Det gør at man kan tilslutte en usb mus eller tastatur og bios vil så "lade som om" det er en ps2 enhed. Det gør at enheden kan bruges også i dos og f.eks bios, hvilket ellers ikke ville være muligt. Jeg forestillede mig at det måske kunne forvirre windows, men det var så ikke problemet.
Avatar billede hemas Nybegynder
29. marts 2005 - 14:32 #14
HeY Tonny ;o)

Skal jeg så slå det til igen ?

Knus HeMaS
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. marts 2005 - 15:42 #15
Ja, det synes jeg du skal gøre.
Avatar billede hemas Nybegynder
29. marts 2005 - 16:11 #16
Hey Tonny ;o)

ok tak fordi at du prøvede at hjælpe mig....
Jeg ender nok med at må gå til forhandleren og få ham til at tjekke hvad der er i vejen....

Knus HeMaS
Avatar billede alleycat Nybegynder
03. april 2005 - 18:13 #17
Prøv at kigge under "Other Devices" i Device Manager - den med gult spørgsmålstegn, og se om ikke der står noget med USB. I så fald kan du prøve at vælge reinstall driver. Det løste problemet for mig. - den melde heller ikke nogen fejl under "Universal Serial Bus controllers" hos mig....