Avatar billede justtine Nybegynder
26. marts 2005 - 16:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

systemgendannelse virker ikke i XP

pludselig virker mit systemgendannelse ikke (jeg var et fjols- og afbrød en gendannelse)
Når jeg går ind i start og tilbehør, ligner ikonet bare et filikon, og der er intet liv i det.
Jeg har prøvet at smide XP cd i maskinen og skrive SFC /scannow i kør, XP fortæller så at det ikke er den originale/rigtige cd, - men beat me - det VAR den cd der gav liv til maskinen i tidernes morgen. Der er dog ikke SP2 på cd'en ... Kan det have nogen betydning?
Jeg har en anden 'sund' pc, hvor systemgendannelse ligger fint - findes der en mulighed for evt at fiske det ud derfra og så overføre det til hvor det mangler ?
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2005 - 16:31 #1
kan du ikke bare disable det og enable det igen ? (under system i kontrolpanelet, der er et fanablad sommer hedder system gendannelse)
Avatar billede justtine Nybegynder
26. marts 2005 - 16:42 #2
- det er prøvet ... men det virker bare ikke. Jeg er efterhånden lidt lost her
:-(
Avatar billede Ole Lukøje Praktikant
26. marts 2005 - 16:58 #3
ærlig talt, så har jeg dårlige erfaringer med systemgendannelse. Når man vælger et gendan-punkt, så kommer der gerne et papskilt op med "Kan ikke bruge punktet". Jeg Ghost'er C-drevet med mellemrum, så ved man da hvad man har.
Avatar billede justtine Nybegynder
26. marts 2005 - 17:04 #4
Ups ... jeg har partitioneret min HD -så jeg har et backupdrev med en (lidt gammel nok) backup fil der hedder Backup.bkf ...den er lavet med windåsens eget backup prog. - men men men ... er der lige nogen der kan fortælle om jeg kan bruge den til noget - og hvordan?
Avatar billede des_84 Nybegynder
26. marts 2005 - 18:58 #5
Du kunne evt. prøve at smide din XP cd i maskinen - genstarte den - lav en systemrecovery - og se om det hjælper.
Hvis det er en softwarefejl, bliver det løst denne vej.
Avatar billede justtine Nybegynder
26. marts 2005 - 19:12 #6
jeg fandt løsningen - kopierede dette
rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\Windows\Inf\sr.inf
ind i 'kør' - og fandt 2 filer på hhv. HD og XP-cd'en  som der blev bedt om.
Nu virker det igen :-)

Men om jeg nogensinde lærer at forstå windåsens mange mærkværdigheder?
Avatar billede justtine Nybegynder
26. marts 2005 - 19:22 #7
- jeg gemmer pointene til en anden god gang ... tak for forslag
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2005 - 21:44 #8
Du skal huske at acceptere eget svar :)