Avatar billede wario Nybegynder
26. marts 2005 - 13:50 Der er 8 kommentarer

IP-telefoni

Jeg overvejer oprettelse af ip-telefoni forbindelse, som erstatning for mit telefonabonnement.

Telsome og Telefin er umiddelbart dem jeg foretrækker. Er der nogle der kender til dem, deres produkt, og kundeservice m.m. - hvilket et af disse 2 skal jeg evt. vælge?. Andre forslag er også velkomne...

Hvad er forskellen på em Adapter 286 og 486 (set hos telsome). Kan de købes meget billetere andre steder?

Håber der kan gives lidt gode råd...
Avatar billede webgon Nybegynder
26. marts 2005 - 14:09 #1
Jeg har ingen dybere erfaring med ovenstående selskaber, bortset fra at man hurtigt kan skønne de ikke er så seriøse. Personligt ville jeg vente med IP telefoni, til TDC lancerer et solidt produkt i 2. halvdel af 2005.

TDC er måske en 50'er dyere, men til gengæld for man et kvalitets-produkt og en god service =)
Avatar billede wario Nybegynder
26. marts 2005 - 14:25 #2
Hvordan kan du skønne de ikke er så seriøse?

Jeg havde ikke noget imod, at betale TDC 50 kr. ekstra for deres produkt, hvis de havde et....Dog kunne jeg godt tænke mig at skifte til ip-telefoni nu, og hvis produktet virker andre steder, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle vente.
Avatar billede webgon Nybegynder
26. marts 2005 - 14:30 #3
Jeg ser det blot sådan, at disse mindre firmaer som starter op med et enkelt produkt, endnu ikke har mulighed for at sikre en ordentlig kvalitet på produktet. Men selvfølgelig vil jeg ikke direkte fraråde dig at købe deres produkt, da jeg som sagt ikke har nogen større erfaring med dem :)
Avatar billede mini-me Nybegynder
26. marts 2005 - 14:31 #4
Hvad med cybrcity? så kan du få både telefoni, god service og internet på et og samme abb.
Avatar billede webgon Nybegynder
26. marts 2005 - 14:35 #5
Ja, Cybercity er også en god løsning men samtidig skal man have i baghovedet at store dele af deres net er lejet af TDC, og derfor er det ligesom at have en "underleverandør" :)

Men kig evt. på dette, wario:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/telefoni_tilbud/
Avatar billede wario Nybegynder
26. marts 2005 - 14:37 #6
Det produkt de i realiteten tilbyder, er en telefonforbindelse (og den hardware der kræves for at denne skal virke alternativt for en alm. forbindelse) - og det er jo ikke så meget mere end jeg allerede har hos TDC. At TDC så har Duet, nummerbestemt ringning og hvad de ellers kan byde på, er jo ligemeget, da jeg íkke anvender dette.

Og hvis tekniken virker (som jeg går ud fra, og også det der ligger lidt til grund for jeg stiller mit spørgsmål her), så vil jeg da gerne prøve at teste et af disse selskaber, hvis det da ikke ligefrem frarådes. Jeg gider ikke spare nogle hundrede kr. på at skifte til noget der ikke virker.
Avatar billede wario Nybegynder
26. marts 2005 - 14:41 #7
Har set Cybercitys tilbud - og primæssigt er det tilsvarende det jeg ellers selv vil kunne strikke sammen. Er dog lidt imod at bestille et produkt, hvor adsl og telefoni er bundet af hinanden - det begrænser lidt min fremtidige handlefrihed, når der rigtigt kommer konkurrence på markedet.

Skal lige siges jeg ikke går op i at at spare 20 kr. eller andre småpenge´- men der er heller ikke grund til at kaste gode penge efter dårlige, når man nu alligevel står og skal træffe et valg.
Avatar billede webgon Nybegynder
26. marts 2005 - 14:44 #8
Jeg er helt enig, hvilket også er en grund til at vente til TDC lancerer det. Men jeg kan godt forstå du er "utålmodig" ligesom mig selv :P Men på den anden side, hvis du i forvejen har telefon og ADSL hos TDC virker det bedre med at vente med at konvertere, ind til TDC har en løsning.

Jeg er også helt enig i at det er smartere at være uafhængig af at have alle sine tele-løsninger ét samlet sted ;-)