Avatar billede spaseren Nybegynder
24. marts 2005 - 22:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Synkronisere outlook stationær/bærbar

Jeg søger den letteste måde at synkronisere hele indholdet i min outlook på hhv. bærbar og stationær. De to er på samme netværk.
Avatar billede mtychsen Praktikant
24. marts 2005 - 23:06 #1
Lokaliser *.pst-filen (ofte: "private mapper.pst") og overskriv den med *.pst-filen på den anden computer. Så mister du dog alt indhold i den overskrevede *.pst-fil.

Hvis det dejer sig om fremtidige mails, så skal du ind i Outlook og indstille den til, at lade filerne ligge på serveren i eks-vis 14 dage. Så har PC2 14 dage til at hente de samme mails ned, som PC1 hentede ned på første-dagen.
Gå ind i: "Funktioner" -> "E-mail-konti" -> "næste" -> klik på din konto og vælg "rediger" -> "Flere indstillinger" -> "Avanceret" og klik i "Gem en kopi af med. på serveren"...
Avatar billede mtychsen Praktikant
24. marts 2005 - 23:07 #2
Var det svar nok?
Avatar billede dmcn Praktikant
24. marts 2005 - 23:11 #3
En anden mulighed er at få ændret din mailkontotype fra POP3 til IMAP. IMAP er rent serverbaseret, og dine e-mails ligger derfor altid på en central server. Du vil altså aldrig få problemer med at skulle synkronisere mails flere steder, da alle dine klienter henter fra samme sted. På den måde har du også adgang til alle sendte mails fra både bærbar og stationær.
Avatar billede mtychsen Praktikant
24. marts 2005 - 23:14 #4
n0rmality: Kan bare sådan uden videre bede sin POP3-mail-udbyder om dette? Eller hvordan får man fat i en IMAP-konto?
Avatar billede spaseren Nybegynder
24. marts 2005 - 23:23 #5
Det var da et svar, måden har jeg nu selv fundet ud af men det kan ikke passe det er den mest enkle måde. Det tager lang tid at gøre det. Hvis man har en PDA eller sågar en mobiltlf. findes der programme det kan sørge for en synkronisering på få min.
Avatar billede marn133 Nybegynder
24. marts 2005 - 23:26 #6
du kan også bare sætte Outlook til at gemme dine mails på din mailserver normalt henter den dine mails ned og sletter dem så fra din server.  hvis du laver det om så den bare "kopierer" dine mails skulle du kunne hente dine mails ned med flere forskellige computere..

gå ind i kontoindstillinger > rediger > flere indstillinger > avanceret >gem en kopi af meddelelserne på mail serveren..
Avatar billede spaseren Nybegynder
24. marts 2005 - 23:30 #7
Det er jo ikke kun mail jeg søger synkroniseret, det er også alle de andre mapper, kontaktpersoner, aftaler, kalender osv.
Avatar billede dmcn Praktikant
24. marts 2005 - 23:46 #8
mtychsen : Ikke umiddelbart - jeg ved faktisk ikke hvor mange udbydere, der tilbyder IMAP. Selv nyder jeg godt af arbejdets IMAP-konti samt en god ven, der forstår at administrere mailservere. :)
Avatar billede spaseren Nybegynder
25. marts 2005 - 00:22 #9
Ja I må undskylde men jeg er altså ikke blevet ret meget klogere....?
Avatar billede dmcn Praktikant
25. marts 2005 - 02:00 #10
Hvis du ønsker *alt* synkroniseret, er en Exchange-server vist den oplagte løsning. Det er dog et stort setup, og jeg har ikke nogen umiddelbart forslag til hvordan du løser det.
Avatar billede mtychsen Praktikant
25. marts 2005 - 11:51 #11
Hvis man følger min fremgangsmåde, så kan man være sikker på, at få alle mails ned på alle PC'ere, såfremt disse tjekker mails inden for 14 dages mellemrum.

Men hvordan du synkroniserer de allerede nedhentede mails kan ikke løses vha. ovenstående. Der må du eksporterer skidtet via Outlook's eksport-funktion og trække det ind i den andne computer. Men ta' li' backup inden, så du ikke ved en fejl mister nogle mails...
Avatar billede spaseren Nybegynder
25. marts 2005 - 13:27 #12
Ok tak for tip´ne, det med mailene kan jeg godt følge, hvis jeg indstiller min bærbare, som er den jeg bruger mindst, til kon at hente kopier ned så kan jeg altid hente dem endelig ned på den stationære. Hvad angår de øvrige papper, kontakt, aftaler, kalender osv. så har jeg fundet en løsning om end lidt akav. Jeg er i besidelse af en nokia 6820 med tilhørende nokia PC suite. dette program har jeg nu lagt ind på begge pc´er, så synkronisere jeg først den stationære som er den mest opdaterede med mobilen og bagefter synkronisere jeg så mobilen med den bærbare. Jeg synes bare det er mystisk at når dette kan lade sig gøre (rimeligt enkelt) at der så ikke findes en lignende måde til at synkronisere Pc/Bærbar. Det kan heller ikke passe at jeg er den eneste der har opgaven. Trods alt....Tak for hjælpen.