Avatar billede jspot Nybegynder
24. marts 2005 - 18:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

gratis alternativ til photoshop?

...behøver jeg sige mere?
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
24. marts 2005 - 18:14 #1
Gimp (www.gimp.org) eller Picasa (www.picasa.com)

=)
Avatar billede jspot Nybegynder
24. marts 2005 - 18:15 #2
thx m8 :)
Avatar billede jspot Nybegynder
24. marts 2005 - 18:16 #3
hov... jeg ville give dig point, men var vist i gang med at anmelde dig :D hvordan giver jeg dig dem?
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
24. marts 2005 - 18:19 #4
Jeg skal først lægge et svar. Men lad være med at give mig alle pointene, så læg et svar selv og del pointene mellem dig og mig.

=)
Avatar billede jspot Nybegynder
24. marts 2005 - 18:22 #5
hehe ok, så kan du tjene min halvdel ved at sige mig hvilken version af gimp jeg skal dl...
GTK+ 2 for Windows (version 2.6.4)
    3493 kB
eller
The Gimp for Windows (version 2.2.4)
    7169 kB
Avatar billede jspot Nybegynder
24. marts 2005 - 18:24 #6
hmm
det her er underligt... jeg ved ikke om jeg giver point eller ej
Avatar billede jspot Nybegynder
24. marts 2005 - 18:26 #7
hehe... har du bemærket at refresh af siden (den lille grønne ude i venstre side) kræver at man er pro-medlem? :D
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
24. marts 2005 - 18:26 #8
Du skal bruge dem begge. GKT+ er nogle libraries, som Gimp bruger. Og når du er igang med at downloade, så snup hjælpen med også. Den er udmærket =)

(Pointene har du givet ;))
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. marts 2005 - 18:51 #9
hvis du har lyst kan du også kigge lidt mere på Paint shop pro, som er et super lækkert program der ikke koster det helt store.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
24. marts 2005 - 19:54 #10
jeg er grafik freak selv.. det kommer meget an på til hvilket formål programmet skal bruges picasa og gip er udemærkede programmer.. men er det npoget man bruger meget tif på, så skal man nok vælge paint shop ro (PSP) er Adobe Photoshop.

startede selv med programmer som gimp :D
Avatar billede hashkagen Nybegynder
24. marts 2005 - 19:55 #11
undskyld fejl i teksten havde åbenbart lidt travlt :)
Avatar billede sonnic Juniormester
25. marts 2005 - 15:35 #12
Selv om du sikkert har valgt dit program (Gimp), så kast lige et kik på denne side, Programmet er gratis, det har et dansk sprog, og sidst men ikke mindst det er nemt at gå til, med mange rigtige gode funktioner i billed-opretning:
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

Villy