Avatar billede tjaz Nybegynder
28. marts 2001 - 12:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Design?

Hvad synes I om dette design?
Mangler der noget? Evt. Hvad?
Hvor meget på en @13 vurdering.
Forslag til evt. ændringer på design modtages gerne. (Evt. rettelser bliver opdateret i løbet af 1-2 dage, hvis de er gode..)
Avatar billede tjaz Nybegynder
28. marts 2001 - 12:54 #1
Så er der igen den URL :)... : http://www.tc-design.dk/test/
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 12:55 #2
8@13
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 12:56 #3
ved førstehåndsindtrykket.

det første man ser en en tofarvet side med en lidt trist opdeling.

Der er lidt langt mellem teksten i menuen og pladsen er dårligt udnyttet.

Til fordele kan mane sige at den er enkel og overskuelig.!
Avatar billede thegaydog Nybegynder
28. marts 2001 - 12:57 #4
Hej man...Fed design...
Men måske skulle du ændre den røde farve...
@13
-TheGayDog
Avatar billede autoexe.bat Nybegynder
28. marts 2001 - 12:59 #5
ok side! 9@13
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 12:59 #6
Er det et design firma? - så må det være meget mere raffieneret!

Det der kunne de fleste lave på 15 minutter i photoshop. Et enkelt design er vigtigt, men for et design-firma skal det være stilfuldt og raffineret.

Mahogny farver er fint, men det ser lidt trist ud omkring boksene her. Hvad med at give dem lidt mahogny struktur også? og drop skyggerne.
Avatar billede simoom Nybegynder
28. marts 2001 - 13:57 #7
For det første er logoet for utydeligt. Jeg har en sær modvilje mod at skulle klemme øjnene sammen for at se detaljer - det får mig til at føle mig gammel.

Menuen må kunne lave så den fylder mindre.

Indtrykket af siden er mest \"tung\" i venstre side. Du kunne f. eks overveje at skrive firmaets addresse til højre i der røde banner. Eller måske højrestil \"med venlig hilsen..\" tekste.

Jeg kan sådan set godt li den røde farve med mangler måske lidt modspil. Rød er en tung/kraftig farve som nemt kommer til at dominere. Måske lidt logoer ud for menu punkterne ville kunne trække opmærksomheden væk fra bjælken.

For en privat person ville jeg give et flot 9 tal for præstationen, men som design virksomhed bliver det højst til et 7 tal, men siden har potentiale.

Pas på med at lave alt for mange ændringer/tilføjelser. Less is more. Mortens ide med træ struktur kan sagten bruges, men pas på ikke at overdriv.

mvh
Karen
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. marts 2001 - 20:42 #8
Den logobjælke er som skabt til at blive strukket i bredden så den udfylder vinduet. Så hvorfor gør du ikke det? (og lader tabellen nedenunder brede sig tilsvarende).

siden danner et kønt billede men er alt for krævende. Det er brugeren der skal gøre alt arbejdet: fx:
Koncenterere sig for at se logoet,
klikke for at se hvad de indlæg handler om (et forum? en brevkasse? dine egne noter?)
tænke og sammenholde diverse menupunkter for at opdage du laver web-design.

Pas på med menu-punktet \"under udvikling\". Kunder kan blive ret så sure hvis du fremviser deres ufærdige (og ikke godkendte) webside.

Designet er klart værd at videreudvikle på. Med det skal have noget der fanger opmærksomheden og trække folk ind. som det står nu er det blot kønt og ligegyldigt.

mvh JakobA
Avatar billede plaf Nybegynder
28. marts 2001 - 23:53 #9
pæn side - måske for pæn?

Lav en lidt mere spændende menubjælke, men behold ellers det enkle!

Og så til en kæphest. Man skal ikke scrolle vandret i 800*600, og det er fint! - Men når der nu er så meget luft, så kunne du godt trække det hele lidt sammen på den lodrette led, så man heller ikke skal scrolle lodret - det giver brugeren en fornemmelse af, at de kan overskue hele siden.