Avatar billede anddk Praktikant
23. marts 2005 - 12:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

MIME type til PHP

Har et problem med en PHP side der kommer som gem eller åben uden efternavn istedet for at blive vist. Vil prøve at oprette en MIME type til PHP'en, men hvad skal man skrive ??

Har fundet det sted man gør det, kan dog ikke finde info om hvordan det gøres til PHP.

Det er en Windows 2000 server
Avatar billede ob Nybegynder
23. marts 2005 - 12:29 #1
Du skal oprette den, og kalde den: .php

Executable skal pege hen på din isapi eller cgi fil alt efter hvad du bruger
Avatar billede anddk Praktikant
23. marts 2005 - 12:33 #2
Ok, så jeg laver bare en direkte henvisning f.eks c:\php\isapi.dll
Avatar billede ob Nybegynder
23. marts 2005 - 12:35 #3
Ja

Så skulle du være køreklar.
Avatar billede anddk Praktikant
23. marts 2005 - 12:41 #4
Tak, det vil jeg prøve.
Avatar billede anddk Praktikant
23. marts 2005 - 19:02 #5
Det gik eller fint, men løste ikke mit problem med at en sider der skal vises via et dankort relay kommer som en "gem som" istedet for at blive vist. I foxfire virkere det sjov nok.
Avatar billede ob Nybegynder
23. marts 2005 - 22:32 #6
hmm...så må du have misset noget i din installation?
Har du prøvet at genstarte IIS?

Ellers prøv denne installationsguide:
http://insight.zdnet.co.uk/software/0,39020463,2129815,00.htm
Avatar billede anddk Praktikant
25. marts 2005 - 19:49 #7
Ja, jeg har prøvet at genstarte IIS og serverne flere gange.

Ellers et fint link, tak.

Hvad er forskellen på om man køre php i SAPI mode eller CGI mode ??