Avatar billede wood_elf Nybegynder
23. marts 2005 - 10:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af bærbar computer.!

Jeg skal have købt en bærbar computer jeg skal kunne bruge til spil.... Computeren skal primært bruges til skole og spil....

Jeg skal spille World of Warcraft på den..
Systemkravene for spillet er:
* Min. Intel Pentium III 800 Mhz eller AMD Athlon 800 Mhz
* Min. 256 MB RAM
* 32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA GeForce 2 class card or above.
* 4.0 GB fri harddisk plads
* 4x CD-Rom drive

Kan denne bærbar computer spille det:
* AMD SEMPRON Mobile 3000+
* 512 MB DDR RAM
* 40 GB Harddisk
* Combo DVD-Drev og CD-Brænder
* 10/100 LAN & 56K Modem
* 15" SXGA Skærm
* 64 MB Savage Pro Grafik

//Wood_elf
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 10:44 #1
Hmm.. det hele er i orden der er bare lige en ting jeg ikke kan vurdere.. det gfx kort der sidder i.. så det må jeg lige slå op.
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 10:48 #2
okay var så ikke lige så god til at finde det gfx kort, men kunne fastlå det var okay til billedredigering.
Avatar billede espersen Novice
23. marts 2005 - 10:52 #3
synes ikke den maskine er voldsomt imponerende - Den kan ikke koste voldsomt meget ?!
- CPU er ikke strømbesparende
- Grafikkort er med shared ram og med en halv sløv grafikchip
Avatar billede wood_elf Nybegynder
23. marts 2005 - 10:52 #4
Okay... men dnår World of Warcraft kun kræver 32 mb burde den da godt kunne spille det... her er jo 64 mb i gfx kort... gør den ik...
Avatar billede wood_elf Nybegynder
23. marts 2005 - 10:54 #5
den koster 7000.... kan du finde en computer til 7000 der kan spille World of Warcraft vil jeg være glad.... Hvor lang tid kan den ca holde strøm.... den er fra merlin's netbutik.
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2005 - 10:55 #6
kvalitet er en ting hehe men den kan sagtens klare WOW det er bare lige gfx kortet jeg ikke lige kender, men det burde vel også kunne trække WOW.
Avatar billede espersen Novice
23. marts 2005 - 10:57 #7
tror også det kan trække wow - men forvent ikke at den kan trække ret mange af blot lidt nyere spil. Det grafikkort er en slem flaske-hals i systemet.

Her flger lidt forslag i en rimelig prisklasse - de er helt ok mht. langbatteri-tid og med kraftigt VGA, der også kan klare nyere spil:

http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=679
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=682

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=550436

og ja - de koster mere end 7.000 kr. - men er i en noget bedre kvalitet
Avatar billede wood_elf Nybegynder
23. marts 2005 - 11:02 #8
Hvor lang batteri tid har den fra merlin ca. vil i tro.?
Avatar billede wood_elf Nybegynder
23. marts 2005 - 11:05 #9
Den øverste: 8000 kr. (ca.) og kun 1,6 ghz ved godt det er intel pentium mobile, og kun 256 mb ddr ram... så vil jeg hellere have mit forslag til 7000... den nedenunder koster 9000 og det vil jeg ikke give for en computer.... den nederste: Der findes i øjeblikket ingen varer i denne kategori...
Avatar billede espersen Novice
23. marts 2005 - 11:20 #10
batteritid på den du har kig på : 2-2½ time (når batteriet er nyt og frisk - det aftager med tiden)
http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/baerbarpc/notebook_pris4100.asp (ligner den meget)

kun 1,6 : den vil knække AMD Sempron 3000 som en tør kvist i test og daglig brug

Sempron er AMDs afløser for Duron-cpu'en der som bekendt er deres skrabede version med lille cache - ligger på linie med Intels Celeron ;o)

Så inden du lægger dig fast på at en 1,6 er en tam fætter så læs lige denne test/artikel hvor selv en 1,4 knækker nakken på en alm. Pentium 4.
http://www6.tomshardware.com/mobile/20030212/mobile_pentium-08.html
Avatar billede espersen Novice
23. marts 2005 - 12:08 #11
Avatar billede espersen Novice
23. marts 2005 - 12:10 #12
maskinen du har kig på kan godt klare spillet - men bemærk at systemkravene der er opgivet er minimumskrav - så du skal ikke forvente at den kan klare spillet i højere/højeste opløsning.

Overvej valget nøje - nu har du yderligere indformationer om de nye mobile processorer, hvor Intel er klart førende.
Avatar billede wood_elf Nybegynder
24. marts 2005 - 16:07 #13
Hvilken af disse 3 er bedst:

15" TFT Screen Display 1024x768
Intel Celeron-M Centrino 1.5 GHz Processor
40GB Harddisk 5400rpm
512MB DDR333 RAM - PC2700
Combo DVD/ CDRW Drev IDE
64MB Extreme Intergrated 2D/3D grafik
10/100Mbps Netkort.
WLAN 54mbps Wireless.
Lydkort
TV-Out
4 x USB 2.0 porte
Vægt 2.7 kg
2 Års fuld garanti

15" TFT Display 1024x768
Intel Celeron-D 2667 MHz /FSB 533MHz Processor
40GB Harddisk 5400RPM
512MB DDR333 RAM - PC2700 Kingston
Combo DVD/ CDRW Drev IDE
ATI Radeon 9000 Grafikkort 64MB
10/100Mbps Netkort.
56K Modem.
Lydkort
3 x USB 2.0 porte
1 x PS/2 port
Vægt 2,7kg.
2 Års fuld garanti

15" TFT Display 1024x768
Intel Celeron-D 2400 MHz /FSB 533MHz Processor
40GB Harddisk 5400RPM
512MB DDR333 RAM - PC2700 Kingston
Combo DVD/ CDRW Drev IDE
64MB Extreme Integrated graphics
10/100Mbps Netkort.
56K Modem.
Lydkort
TV-Out.
6 x USB 2.0 porte
Vægt 2,7kg.
2 Års fuld garanti

//Wood_elf
Avatar billede wood_elf Nybegynder
24. marts 2005 - 23:05 #14
Efter hvad jeg kan se... er det så kun den øverste der er trådløst internet på?
Avatar billede wood_elf Nybegynder
24. marts 2005 - 23:08 #15
Hvilken computer ville i vælge?

Til normal daglig brug... altså internet og tekstbehandling?
Er den med centrino ikke bedst der...? selvom det er celeron centrino

Til spil..
Er den med ATI Radeon 9000 gfx kort ikke bedst der?
Avatar billede wood_elf Nybegynder
24. marts 2005 - 23:15 #16
Har også hørt at der er længere batteri tid med centrino
Avatar billede espersen Novice
26. marts 2005 - 20:23 #17
ville nok tage den midterste - men du har ikke lagt et link til dem (det er ikke ret specifieret mht. mærke og andre dele af maskinen.

Og klart der er længere batteri tid med centrino - da den automatisk drosler ned for CPU når man fx. bruger textbehandling og igen skruer op når du giver den gas ;o)